کد خبر:284488
پ
۱۷۰۲۸۳۱۳۳
سروش گزارش می‌دهد:

تاکید ژاپن به ارسال کمک‌های وعده داده شده به اوکراین

وزیر امورخارجه ژاپن در دیدار با دمیتری کولبا همتای اوکراینی خود در حاشیه نشست ناتو در بروکسل وعده داد کمک‌هایی به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار و به شکلی پیوسته به اوکراین ارایه شود.

وزیر امورخارجه ژاپن در دیدار با دمیتری کولبا همتای اوکراینی خود در حاشیه نشست ناتو در بروکسل وعده داد کمک‌هایی به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار و به شکلی پیوسته به اوکراین ارایه شود.

 

 

*** تاکید ژاپن به ارسال کمک‌های وعده داده شده به اوکراین

 

 

به گزارش سروش، براساس اطلاعات وزارت امور خارجه ژاپن دیدار یوشیماسا هایاشی و دمیتری کولبا وزیران امور خارجه ژاپن و اوکراین در حاشیه نشست ناتو در بروکسل صورت گرفت و وزیر امور خارجه ژاپن به همتای خود گفت دیدار اخیر فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن از کشور جنگزده اوکراین نشانگر عزم و اراده ژاپن برای حفظ نظم جهانی آزاد و باز برپایه قوانین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد کمک ۷.۶ میلیارد دلاری وعده داده شده از سوی ژاپن به اوکراین دربردارنده پیشنهادهایی است که از سوی فومیو کشیدا در دیدار روز ۲۱ مارس به کی‌یف است که شامل ۴۷۰ میلیون دلار کمک برای انرژی و سایر بخش‌ها و ۳۰ میلیون دلار در مشارکت با کمک مالی ناتو برای عرضه تجهیزات غیرکشنده است.

وزیر امورخارجه اوکراین نیز گفت سفر نخست وزیر ژاپن به کی‌یف پیامی مهمی برای اوکراین و همچنین جامعه بین الملل بود.

سفر نخست وزیر ژاپن به اوکراین در آستانه اجلاس گروه ۷ که در ماه مه به میزبانی ژاپن در هیروشیما برگزار خواهد شد اتفاق افتاد.

نخست وزیر ژاپن از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز دعوت کرد تا به صورت مجازی در این گردهمایی شرکت کند. قرار است در اجلاس پیش رو فومیو کشیدا دیدگاه های خود را درباره جهانی بدون سلاح های اتمی در میانه افزایش نگرانی ها از احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی در مقابل اوکراین در جنگی که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده با سایر کشورها در میان بگذارد.

ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو نیز در دیدار با وزیر امورخارجه ژاپن سفر نخست وزیر این کشور به اوکراین را تحسین و از وی قدردانی کرد.

دبیرکل ناتو و یوشیماسا هایاشی بر اهمیت تحمیل تحریم های اقتصادی از سوی کشورهای هم عقیده بر مسکو برای حمایت از اوکراین تاکید کردند.

در آغاز این دیدار که رسانه ها نیز اجازه حضور داشتند استولنبرگ گفت ناتو به تقویت همکاری با شرکای منطقه هند-اقیانوسیه از جمله کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند نیز ادامه می دهد.

قرار است هایاشی ۲ روز در پایتخت بلژیک برای شرکت در گردهمایی وزیران امورخارجه ناتو بماند.

وی همچنین دیدارهایی با وزرای خارجه کشورهای ترکیه، بلژیک، پرتغال و لهستان داشته است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه