کد خبر:287403
پ
mojtaba_yosefi
عضو هیئت رئیسه مجلس:

تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور تصمیمات خلق‌الساعه خود را کنار بگذارند/ رشد سرمایه‌گذاری نیازمند تثبیت نرخ ارز است

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور باید تصمیمات خلق‌الساعه خود را کنار بگذارند، رشد سرمایه‌گذاری را در گرو تثبیت نرخ ارز دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور باید تصمیمات خلق‌الساعه خود را کنار بگذارند، رشد سرمایه‌گذاری را در گرو تثبیت نرخ ارز دانست.

 

 

*** لازمه ایجاد ثبات اقتصادی چیست؟
 

 

به گزارش سروش، مجتبی یوسفی درباره ایجاد ثبات اقتصادی، گفت:

رشد سرمایه‌گذاری در کشور نیازمند ثبات اقتصادی و تثبیت نرخ ارز است.

علاوه بر این باید تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور تصمیمات خلق‌الساعه خود را کنار بگذارند و جلوی این رفتار‌ها در همه حوزه‌ها گرفته شود.

وقتی که ثبات اقتصادی و ثبات در نرخ ارز وجود نداشته باشد سرمایه‌گذار نمی‌تواند فعالیت خود را در حوزه تولید توسعه دهد.

 

 

وی در ادامه افزود:

در حوزه تصمیمات نیز تصمیمات خلق‌الساعه مانع دیگری بر سر راه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است در سال‌های قبل در یک سال ۲۵۰ آیین نامه برای صادرات و واردات کالا به کشور صادر شده بود که این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با چه مشکلاتی در این حوزه مواجه هستند.

بی‌ثباتی در نرخ ارز باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار برای تامین سرمایه خود با مشکل مواجه شود و طبیعتاً این بی‌ثباتی در کنار تصمیمات غیرکارشناسی مانع از رشد سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.

 

 

به گزارش سروش، عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد:

رفع این مشکل نیازمند اقدامات جدی بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز و ثبات در تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه است و در این باره باید قوه مجریه تمام‌قد از بانک مرکزی حمایت کند و قوای دیگر نیز باید برای تحقق این امر در کنار بانک مرکزی باشند.

ایبنا

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه