کد خبر:294425
پ
۱۷۰۶۹۷۲۵۴
سروش گزارش می‌دهد:

تلاش تازه هند برای خرید جنگنده رافال از فرانسه

دولت هند با تغییر رویکرد در مسیر تامین جنگنده‌های مورد نیاز و خرید تسلیحات خارجی، درخواست خود برای خرید ۲۶ فروند هواپیمای جنگنده رافال را به فرانسه ارائه کرد.

دولت هند با تغییر رویکرد در مسیر تامین جنگنده‌های مورد نیاز و خرید تسلیحات خارجی، درخواست خود برای خرید ۲۶ فروند هواپیمای جنگنده رافال را به فرانسه ارائه کرد.

 

 

*** تلاش تازه هند برای خرید جنگنده رافال از فرانسه

 

 

به گزارش سروش، دولت هند براساس یک قرارداد دولت به دولت درخواست خود برای خرید ۲۶ فروند هواپیمای جنگنده رافال را برای نیروی دریایی خود به پاریس ارائه کرد که بر اساس آن نیروی دریایی هند ۲۲ فروند هواپیمای تک سرنشین رافال مارین به همراه چهار هواپیمای آموزشی دریافت خواهد کرد، تغییر رویکرد هند برای خرید جت‌های فرانسوی با تاخیر چند ماهه پس از توافق سران دو کشور در تابستان سال جاری، نظر کارشناسان دفاعی را جلب کرده است.

منابع ارشد ارتش هند، گفته اند این نامه درخواست چند روز پیش به دولت فرانسه تحویل داده شده است و انتظار می رود آنها در مورد درخواست هند تصمیم گرفته و در آینده نزدیک پاسخ دهند.

به اعتقاد آنها این نامه (LoR) مانند یک سند مناقصه است که در آن دولت هند تمام الزامات و قابلیت های مورد نیاز خود در هواپیمای رافال مارین برای ناوهای هواپیمابر ویکرانت و ویکرام آدیتیا را مشخص کرده است.

هند در خرید این جت ها، ادغام موشک های بومی خود از جمله موشک هوا به هوای «آسترا» را به عنوان بخشی از تغییرات در رافال ها از فرانسه درخواست کرده است که در قالب طرح تولید داخلی برای هند، برای جنگنده های متفاوت طراح شده است.

بر پایه این گزارش، نیروی دریایی و دولت هند، تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند این قرارداد خرید در اولین فرصت امضا می شود تا ناوهای هندی بتوانند به زودی جنگنده‌های فرانسوی را برای اطمینان از برتری دهلی نو در منطقه اقیانوس هند به کار گیرند.

این قرارداد به ارزش حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو توسط شورای خرید دفاعی هند درست قبل از سفر نخست وزیر هند به فرانسه به عنوان مهمان دولتی برای رژه روز باستی امسال در ژوئیه (تیر) امضا شد.

طبق این پیشنهاد، نیروی دریایی هند ۲۲ هواپیمای تک سرنشین رافال مارین به همراه چهار هواپیمای آموزشی دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نسخه دریایی جت های «رافال داسو» برای اولین ناو هواپیمابر بومی هند به نام ویکرانت در نظر گرفته شده است که سال گذشته به بهره برداری رسید.

هند پیش تر در اوایل سال جاری میلادی ۶ زیردریایی اسکورپن را از فرانسه خریده است.

به رغم اختلافات بر سر جنگ در اوکراین و تنش ها بر سر حقوق بشر در هند، دموکراسی های غربی از مودی و پرجمعیت ترین کشور جهان به عنوان وزنه تعادلی در مقابل قدرت چین در آسیا استقبال می کنند.

دهلی نو یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات فرانسوی است، به طوری که مودی در جریان سفر به پاریس در سال ۲۰۱۵، قرارداد مهمی را برای خرید ۳۶ جت جنگنده رافال اعلام کرد که در آن زمان حدود ۴ میلیارد یورو (۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار) ارزش داشت.

با این حال تحویل رافال ها، به دلیل کرونا با تاخیر مواجه شد و در نهایت پس از آغاز واکسیناسیون جهانی، جت ها تحویل شدند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه