کد خبر:287639
پ
تحصیلات تکمیلی-ویکی گرام
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی:

جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی شیوه های جدید پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی را تشریح کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی شیوه های جدید پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی را تشریح کرد.

 

 

*** جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی

 

 

به گزارش سروش، رضا نقی زاده با اشاره به شیوه های پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت:

قبلاً شیوه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، دو مدل بود. یک مدل از طریق دفترچه آزمون کنکور سراسری و یک مدل هم از طریق فراخوان های استعداد درخشان بود که بدون آزمون ولی در قالب رقابتی انجام می شد.

در سال های اخیر، دو شیوه پذیرش جدید به شیوه های قبل اضافه شد، که یک شیوه «پذیرش استاد محور» مبتنی بر نیازهای کشور، برای «استعدادهای درخشان» است، پیش بینی شد که هم برای کارشناسی ارشد و هم دکتری، اساتیدی که جز دو درصد برتر جهانی هستند، بتوانند از ابتدا با مشخص کردن موضوع پایان نامه و رساله، دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد جذب کنند.

این روش قبل از سال تحصیلی جاری به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

 

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در پایان افزود:

همچنین در نشست معاونان آموزشی منتخب این شیوه مورد تاکید قرار گرفت براین اساس استاد موضوع رساله و پایان نامه را از سامانه نان انتخاب کرده و در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه به تصویب می رساند و سپس به دانشجویان اعلام می شود آن دانشجویانی که علاقمند هستند با این استاد و موضوع کار کنند، می توانند با تایید استاد و رعایت ضوابط دانشگاه به عنوان دانشجو در دانشگاه مشغول فعالیت و پژوهش شوند.

شیوه دوم نیز پذیرش استاد محور دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که از طریق آزمون سراسری و سازمان سنجش پذیرش دانشجو صورت می گیرد.

مهر

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه