کد خبر:279168
پ
حسین کنعانی مقدم
دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفتگوی اختصاصی با سروش پاسخ داد

جزییات پیش‌نویس آیین‌نامه تجمعات قانونی چیست؟/ چه کسانی می‌توانند برای تجمعات درخواست مجوز کنند؟/ مسئولیت برگزاری تجمعات با کیست؟

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی جزییات پیش‌نویس آیین‌نامه تجمعات قانونی را تشریح و از تصویب و اجرای آن در آینده نزدیک خبر داد.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی جزییات پیش‌نویس آیین‌نامه تجمعات قانونی را تشریح و از تصویب و اجرای آن در آینده نزدیک خبر داد.

 

*** جزییات تهیه پیش نویس آیین نامه تجمعات

 

به گزارش سروش، حسین کنعانی مقدم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه در مورد سازکار و جزییات آیین نامه تجمعات که به زودی نهایی و اجرایی می‌شود، اظهار داشت:

پیش‌نویسی در خصوص تجمعات با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی، نیروهای انتظامی و نظامی تهیه شده است.

با توجه به اینکه این موضوع در قانون اساسی به صراحت با عنوان آزادی تجمعات نوشته شده و همچنین نحوه برگزاری فعالیت احزاب و تشکلات سیاسی توضیح داده شده تنها نیازمند به یک آیین نامه اجرایی است.

این آیین نامه در جلسه با حضور نمایندگان سیاسی خانه احزاب بند به بند بررسی شد و بر سر آن اجماع صورت گرفت تا در صورت نهایی شدن برای اجرا ابلاغ شود.

 

فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود:

در این پیشنویس مسئولیت امنیت و انتظامات تجمعات بر عهده نیروی انتظامی است و کاملا شفاف مسئولیت هر یک از نهادها برای فراهم کردن زمینه تجمعات و گردهمایی‌ها مشخص شده است.

کار آن دسته از تجمعاتی که در سطح ملی فراخوان داده می شود از طریق معاونت سیاسی وزارت کشور دنبال می‌شود و آنهایی که در شهرستان‌ها است از طریق فرمانداری و استانداری‌ها این آیین نامه ابلاغ و اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به ماده ۱۰ احزاب، ادامه داد:

به نظر می‌رسد که این آیین نامه وزارت کشور در مسیر باز کردن قانونی گره مسائل در خصوص تجمعات گام برداشته و حال باید در عمل مشاهده کنیم که دستگاه‌های مربوطه چگونه در قبال آن رفتار می‌کنند و ماده ۱۰ احزاب هم مسئولیت نظارت و داوری را در این خصوص یعنی صدور مجوز را روشن کرده است.

 

*** جزییات نحوه اعطای مجوز به تجمعات

 

به گزارش سروش، دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در پایان و در مورد اینکه چه تجمعاتی می‌توانند مجوز بگیرند و چه شرایطی را باید رعایت کنند تا مجوز داده شود، اظهار داشت:

این موضوع در آیین نامه مفصل توصیح داده شده و خود احزاب به عنوان مجموعه‌های دارای تشکیلات و مجوزهای رسمی می‌توانند درخواست کنند و انجمن‌ها و تشکلاتی که از کمیسیون ۱۰ احزاب و وزارت کشور مجوز دارند، لیست تعداد افراد حاضر در تجمعات را در فرم‌های تهیه شده وزارت کشور پر می‌کنند.

در این موارد محدودیتی دیده نشده و نگاه بیشتر به باز کردن گره‌هایی است که وجود دارد.

همچنین تجمعاتی هستند که باید از نهادهای مربوطه مجوز بگیرند، مثل بخش هنری و صنفی که باید در مسیر قانونی خودشان مجوز بگیرند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه