کد خبر:287486
پ
۴۵۵۷۳۷۵
سروش گزارش می‌دهد:

حمل مشعل بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس توسط ۱۱ هزار دونده

حدود ١١ هزار دونده، در حمل مشعل بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس مشارکت دارند. 

حدود ١١ هزار دونده، در حمل مشعل بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس مشارکت دارند. 

 

 

*** حمل مشعل بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس توسط ۱۱ هزار دونده

 

 

به گزارش سروش، بر این اساس، حدود ١٠ هزار دونده مشعل المپیک و هزار دونده، مشعل پارالمپیک ٢٠٢۴ پاریس را حمل می‌کنند تا مسیر را برای برگزاری مراسم و جشن‌های پیش از آغاز بازی‌ها هموار کنند و مطابق برنامه‌ریزی میزبان، زیبایی میراث طبیعی و فرهنگی فرانسه را به نمایش بگذارند.

پس از مراسم اختتامیه المپیک، آتش مشعل بازی‌ها یک بار دیگر، در طول بازی‌های پارالمپیک شعله‌ور می‌شود.

این آتش، در استوک‌مندویل بریتانیا، زادگاه جنبش پارالمپیک روشن خواهد شد و در پایان ماه آگوست ٢٠٢۴ (اوایل شهریور ماه ١۴٠٣) به فرانسه می‌رسد اما پیش از رساندن آن به آتش‌دانِ مراسم افتتاحیه در پاریس، ٢٨ آگوست (مطابق با ٨ شهریور)، مراسمی برای حمل مشعل برگزار خواهد شد.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری رویداد پاریس ٢٠٢۴، در این‌باره می‌گوید: «داستان حمل مشعل‌، در واقع، روایتی از بازی‌ها و مردم است؛ داستان قلب‌هایی گشوده، بخشنده و به اشتراک‌گذارنده… که به‌طور خاص در حال حرکت به سوی ما در پاریس هستند. بنابراین حاملان مشعل و دوندگان پیشرو آن، در طرح ما نقش ویژه‌ای دارند.

در سال ٢٠٢۴ به واسطه حمل مشعل، بزرگ‌ترین ورزشکاران، با گروه‌های مختلف از مردم ارتباط نزدیکی پیدا می‌کنند؛ با هواداران ورزشی، مردان و زنان مناطق مختلف و حتی سرمایه‌گذاران پروژه‌های اجتماعی. دوندگان پیشرو مسئولیت مهمی دارند، آن‌ها می‌بایست در مناطق مختلف مسیر حمل مشعل الهام‌بخش باشند.

در مجموع، مشعل‌داران المپیک و پارالمپیک با هدف افزایش آگاهی درباره اهمیت جوامع فراگیر و ضرورت مشارکت همه، از گروه‌های مختلفی انتخاب می‌شوند؛ زنان و مردان، چهره‌های ملی و حتی محلی، افراد منتخب از سوی عموم مردم و افراد دارای معلولیت.

کمیته برگزاری رویداد پاریس ٢٠٢۴، چهار ورزشکار فرانسوی را به عنوان کاپیتان‌های مسیر و «سفیران عالی» حمل مشعل انتخاب کرده است‌؛ دو برادر و قهرمان شنای المپیک و همچنین مونا فرانسیس، نایب‌قهرمان پرش طول پارالمپیک توکیو و دیمیتری پاواده درای عنوان ششمی ورزش‌های سه‌گانه پارالمپیک توکیو.

بازی‌های پارالمپیک پاریس، از ٢٨ آگوست تا ٨ سپتامبر ٢٠٢۴ با حضور حدود ۴۴٠٠ ورزشکار از سراسر جهان برگزار می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه