کد خبر:290506
پ
۱۷۰۵۵۵۱۴۹
سروش گزارش می‌دهد:

درگیری‌ها در طرابلس ۲۷ کشته برجای گذاشت

مرکز فوریت‌های پزشکی لیبی بامداد چهارشنبه اعلام کرد، درپی درگیری‌های مسلحانه در طرابلس پایتخت این کشور ۲۷ نفر کشته شدند.

مرکز فوریت‌های پزشکی لیبی بامداد چهارشنبه اعلام کرد، درپی درگیری‌های مسلحانه در طرابلس پایتخت این کشور ۲۷ نفر کشته شدند.

 

 

*** درگیری‌ها در طرابلس لیبی ۲۷ کشته برجای گذاشت

 

 

به گزارش سروش، درگیری‌ها در طرابلس پایتخت لیبی روز سه‌شنبه پس از آرامش نسبی، میان دو گروه وابسته به ستاد کل ارتش دولت وحدت ملی لیبی از سر گرفته شده است.

مرکز فوریت‌های پزشکی لیبی اعلام کرد، در پی این درگیری‌ها ۲۷ نفر کشته، ۱۶۰ نفر زخمی و ۲۳۴ خانواده نیز از مناطق درگیری خارج شدند.

به گزارش ایرنا، این درگیری‌ها شامگاه دوشنبه در مرکز محله‌های عین زراه و الفرناج میان نیروهای تیپ ۴۴۴ پیاده و واحد بازدارندگی ریاست ستاد ارتش لیبی و درپی بازداشت «محمود حمزه» فرمانده تیپ ۴۴۴ پیاده توسط اداره عملیات و امنیت قضایی وابسته به سرویس بازدارندگی شکل گرفت.

 

 

در همین راستا، یک منبع امنیتی از اداره امنیت طرابلس از شکست مذاکرات میان رهبران تیپ ۴۴۴ و واحد بازدارندگی با میانجیگری «محمد الحداد» رئیس ستاد ارتش لیبی و عبد الحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی خبر داد.

 

 

وی گفت: مذاکرات نتیجه‌ای به همراه نداشت؛

پس از آنکه دو طرف بر موضع خود پافشاری کردند متوقف شد و شکست مذاکرات باعث شکل گیری درگیری شد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ثباتی شده است و شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بوده تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ شدند.

هم اکنون در لیبی دو دولت در سر کار است و هریک خود را دولت قانونی می‌داند.

«عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی است که برآمده از توافقنامه‌های سیاسی زیر نظر سازمان ملل است و در آن سو، پارلمان لیبی که در منطقه طبرق در شرق لیبی مستقر است، به فتحی پاشاغا به عنوان نخست‌وزیر در ماه مارس گذشته رای اعتماد داد اما در مقابل، الدبیبه تحویل قدرت به پاشاغا را نمی‌پذیرد و می‌گوید که قدرت را تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به یک دولت منتخب تحویل خواهد داد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه