کد خبر:291485
پ
قادری
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت اختیارات لازم برای وارادات خودرو را دارد/ تعلل در واردات توسط دولت نشان دهنده شلختگی یا عدم عزم و اراده در دولت برای ساماندهی بازار خودرو است/ ورود دستگاه‌های مختلف به صنعت خودرو باید ساماندهی شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت اختیارات لازم برای وارادات خودرو را دارد، تاکید کرد تعلل در واردات توسط دولت نشان دهنده شلختگی یا عدم عزم و اراده در دولت برای ساماندهی بازار خودرو است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت اختیارات لازم برای وارادات خودرو را دارد، تاکید کرد تعلل در واردات توسط دولت نشان دهنده شلختگی یا عدم عزم و اراده در دولت برای ساماندهی بازار خودرو است.

 

 

*** هزارتوی واردات خودروی به کشور
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، جعفر قادری در خصوص ادعای سخنگوی دولت در خصوص بسته بودن دست دولت در حوزه حکمرانی و مدیریت بازار خودرو، بیان داشت:

متاسفانه در بازار خودرو، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده، بورس و وزارت اقتصاد و وزارت صمت ورود پیدا کردند که دولت باید این موضوع را ساماندهی کند.

در شرایط فعلی که مجوز واردات توسط مجلس داده شده است دولت می‌تواند با واردات خودرو‌های نو، کارکرده و تولید بیشتر بازار را تنظیم کند و اختیارات لازم را هم دارد.

دولت می‌تواند رانت‌های موجود را حذف کرده و قیمت‌ها را منطقی کند، منعی در این خصوص وجود ندارد اگر دولت این کار را نمی‌کند یا نشان دهنده شلختگی است یا عدم عزم و اراده در دولت برای ساماندهی این بازار.

 

 

وی در خصوص برنامه هفتم توسعه در حوزه خودرو اظهار داشت:

هنوز بخش صنعت پیشنهادات لازم را نیاورده و در کمیسیون تلفیق بحثی مطرح نشده است

بازار خودرو بازار مجزا نیست و وقتی نرخ ارز روند افزایشی دارد بلافاصله اثر خود را بر بازار خودرو زمین، مسکن و سکه می گذارد و بلافاصله تورم انتظاری مردم را به سمت تقاضا برای این کالا‌ها سوق میدهد

با درآمد‌های ارزی فعلی و صادرات خوب نفتی و فراورده‌های نفتی، تعاملات منطقه‌ای و افزایش صادرات غیر نفتی، انتظارات تورمی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و نرخ تورم روند کاهشی دارد

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** ممکن است قیمت کالا‌ها به حالت قبل برنگردد
 

 

به گزارش سروش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطر نشان کرد:

ممکن است قیمت کالا‌ها به حالت قبل برنگردد، ولی این که قیمت کالا‌ها ثابت بماند یا میزان افزایش محدود باشد کمک میکند تا وزارت صمت و راه و شهرسازی به عنوان صحنه گردان بتوانند بازار‌های مسکن یا خودرو یا ارز و سکه را که بی‌ثباتی داشتیم بهتر کنترل کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه