کد خبر:286940
پ
میرتاج الدینی سروش
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:

راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی چه تاثیری بر اخذ عادلانه مالیات در کشور دارد؟/ چرا باید میانگین پرداخت مالیات کارمندان و کارگران بیشتر از مشاغل آزاد و خاص باشد؟

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه میانگین پرداخت مالیات کارمندان و کارگران بیشتر از مشاغل آزاد و خاص است، تاثیرات سامانه مودیان مالیاتی چه تاثیری بر اخذ عادلانه مالیات در کشور را تشریح کرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه میانگین پرداخت مالیات کارمندان و کارگران بیشتر از مشاغل آزاد و خاص است، تاثیرات سامانه مودیان مالیاتی چه تاثیری بر اخذ عادلانه مالیات در کشور را تشریح کرد.

 

 

*** تاثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر اخذ عادلانه مالیات در کشور
 

 

به گزارش سروش، محمودرضا میرتاج‌الدینی درباره تاثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر اخذ عادلانه مالیات در کشور، گفت:

عدالت مالیاتی با هوشمندسازی سامانه مودیان مالیاتی اتفاق خواهد افتاد، زیرا یکی از منابع پایدار بودجه کشور مالیات است و شناسایی مودیان مالیاتی جدید در سال های گذشته با استفاده از این سامانه هوشمند بوده است.

سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی ما را به سمت فرآیند اخذ مالیات های عادلانه سوق داده است.

وقتی که سامانه مودیان مالیاتی کامل تر شود فشار کمتری بر کارمندان و کارگران وارد خواهد شد.

برخی از مشاغل خاص مثل پزشکان متاسفانه کارتخوان در مطب های شان ندارند و پول نقد از مردم دریافت می کند و با این اقدام فرار مالیاتی گسترده ای دارند.

در صورتی که اگر سامانه مودیان مالیاتی فعال باشد فرایند اخذ مالیات عادلانه و شفاف خواهد شد و هیچ گروهی نخواهد توانست از پرداخت مالیات فرار کند.

 

 

وی در ادامه درباره کارویژه سازمان امور مالیاتی در این مسیر توضیح داد:

سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید مالیات ها را به روز کند و سایر ارگان های مربوطه که مشاغل موجود در آن ها فرار مالیاتی دارند مثل وزارت بهداشت و اصناف مختلف باید این سازمان همکاری کنند و اطلاعات این مشاغل را در اختیار آنها قرار دهند تا بتوان مالیاتی بر مبنای درآمد از آنها اخذ کرد.

در این مسیر مردم هم باید به سازمان امور مالیاتی کمک کنند و وقتی که به مجموعه‌ای مراجعه می کنند که از آنها پول نقد درخواست می کنند این مسائل را به سازمان امور مالیاتی گزارش دهند شناسایی مودیان مالیاتی کامل شود.

 

 

*** میانگین پرداخت مالیات کارمندان و کارگران بیشتر از مشاغل آزاد و خاص است
 

 

به گزارش سروش، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در پایان و با بیان اینکه میانگین پرداخت مالیات کارمندان و کارگران بیشتر از مشاغل آزاد و خاص است، تصریح کرد:

زیرا حقوق بگیران همان ابتدای ماه مالیات خود را پرداخت می‌کنند و سپس درآمد آنها پرداخت می‌شود در صورتی که مشاغل خاص اینچنین نیستند و بعد از یک سال باید مالیات خود را بپردازند و تمام درآمد آنها هم مشخص نیست.

مثلاً آهن فروشان، طلافروشان، پزشکان یا آرایشگران و یا برخی از سلبریتی ها درآمدهای کلان دارند و مالیات هم نمی دهند، با سامانه مودیان مالیاتی باید این مشاغل شناسایی شوند.

به عبارتی تمام کسانی که در کشور درآمد دارند باید شناسایی شوند و مالیات عادلانه درآمد خود را بپردازند تا عدالت مالیاتی را در کشور شاهد باشیم.

دانشجو

 

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه