کد خبر:282491
پ
اصانلو
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

رسیدگی به ۹۵ درصد از پرونده‌های مرتبط با تخلفات قاچاق کالا و ارز

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های مرتبط با تخلفات قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های مرتبط با تخلفات قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

 

 

*** رسیدگی به ۹۵ درصد از پرونده‌های مرتبط با تخلفات قاچاق کالا و ارز

 

 

به گزارش سروش، احمد اصانلو در نشست آغاز به‌کار گشت‌های مشترک نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ با گرامی‌داشت ایام و اعیاد شعبانیه گفت:

مسئولیت اصلی نظارت بر بازار از حیث قیمت‌گذاری، برنامه دولت، توزیع و عرضه کالاهای وارداتی، حسن اجرای ضوابط قیمت گذاری بر عهده وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و از حیث نظارت بر مراکز صنفی بر عهده اتاق اصناف است.

 

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد:

اگر نظارت بر بازار را چهار حلقه بدانیم، مسئولیت حلقه آخر بر عهده تعزیرات حکومتی است و یکی از انتقادات جدی ما این بوده که متأسفانه در اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام متأسفانه از حیث نظارت بر بازار شاهد تشتت مراجع و نهادهای مختلف هستیم و سبب انفعال ساختار نظارت بر بازار شده است.

 

 

وی اظهار کرد:

تشتت نهادهای ناظر بر بازار ساختار فعلی نظارت بر بازار را ناکارآمد داده و پیشنهاد دادیم این مسئولیت را صفر تا صد آن را به ما بسپارند. دولت لایحه تشکیل و تأسیس سازمان بازرگانی و تنظیم بازار را به مجلس داده است.

 

 

اصانلو در ادامه خاطرنشان کرد:

متأسفانه با وضع قوانین بعدی اختیار ورود مؤثر، منظم و منسجم سازمان تعزیرات حکومتی به بازار گرفته شد و تبدیل به یک مرجع رسیدگی به تخلفات شده است.

 

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد:

بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های مرتبط با تخلفات قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود و بر همین اساس ضرورت دارد که خیلی حضور میدانی نداشته باشیم؛ اما به لحاظ شرایط خاص بازار و جنگ اقتصادی، طبیعی است که سازمان تعزیرات حکومتی خود را مقید نمی‌داند که منتظر وصول گزارشات از مراجع ناظر باشد و بر هم اساس موضوع برگزاری گشت‌های مشترک سیار پیش‌بینی شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه