کد خبر:297362
پ
۶۲۸۶۵۶۶۷
سروش گزارش می‌دهد:

رونمایی از نمونه اولیه ماه‌نورد استرالیا

کنسرسیوم استرالیایی ELO2 از نمونه اولیه ماه‌نورد خود که می‌تواند بخشی از ماموریت آینده به ماه باشد، رونمایی کرده است.

کنسرسیوم استرالیایی ELO2 از نمونه اولیه ماه‌نورد خود که می‌تواند بخشی از ماموریت آینده به ماه باشد، رونمایی کرده است.

 

 

*** رونمایی از نمونه اولیه ماه‌نورد استرالیا

 

 

به گزارش سروش ، این وسیله نقلیه برای اولین بار در شانزدهمین انجمن فضایی استرالیا در روز ششم دسامبر به نمایش گذاشته شد تا بازخوردها و پیشنهادات برای بهبود بیشتر آن جمع‌آوری شود.

ELO2 یکی از دو شرکتی است که برای توسعه نمونه اولیه سطح‌نورد برنامه ۱۵۰ میلیون دلاری ماه تا مریخ آژانس فضایی استرالیا (ASA) انتخاب شده است.

این پروژه در نتیجه قراردادی در سال ۲۰۲۱ بین ناسا و آژانس فضایی استرالیا به امضا رسید که شامل یک ماه‌نورد نیمه خودکار ساخت استرالیا در مأموریت آرتمیس آژانس فضایی ایالات متحده خواهد بود.

این برنامه ۵۰ میلیون دلار به دو شرکت تجاری و محقق استرالیایی برای توسعه و ساخت یک سطح‌نورد کوچک اعطا می‌کند.

در صورت انتخاب، سطح نورد ELO2 مسئولیت انتقال سنگ‌ها یا خاک ماه را به یک مرکز تعیین شده برای تجزیه و تحلیل و استخراج اکسیژن بر عهده خواهد گرفت.

ماه نورد M1-MAPP، که به طور خاص برای حرکت در سطح ماه طراحی شده است و به عنوان یک پلتفرم اصلی برای عملیات ماه، به ویژه در قطب جنوب این قمر عمل می‌کند.

نمونه اولیه به شدت بر روش‌های نوآورانه چاپ سه بعدی متکی است.

این روش پیشرفته ایجاد اجزایی با کارایی بالا را تسهیل می‌کند و امکان  تعمیرات درخواستی را فراهم می‌کند و سطح‌نورد را برای کاربردهای هوافضا، خودروسازی، دفاعی و معدنی مناسب می‌سازد.

ELO2 ادعا می‌کند که این سطح‌نورد دارای قابلیت‌های چشمگیری است، بیش از دو کیلومتر را با محموله طی می‌کند، سرعت متوسط ۱.۷ سانتی‌متر بر ثانیه را حفظ می‌کند و به حداکثر سرعت ۱۰ سانتی‌متر بر ثانیه می‌رسد.                        

ماموریت اولیه این ماه‌نورد شامل انتقال سنگ‌های ماه به تاسیسات ISRU (استفاده از منابع درجا) واقع در سطح ماه خواهد بود.   

به گفته Elo2، برای انجام این کار، سطح‌نورد بررسی‌های زیست‌محیطی، شناسایی و جمع‌آوری سنگ‌ها، انتقال آن‌ها به منطقه تحویل مشخص شده را انجام می‌دهد.

این روند تا زمانی که مقدار مورد نیاز از خاک ماه با موفقیت تحویل داده شود ادامه خواهد یافت.

با گذشت زمان، پیش‌بینی می‌شود که ماه‌نورد استقلال خود را افزایش دهد و از طریق انجام کارهای مکرر دانشی در مورد محیط اطراف خود کسب کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه