کد خبر:295146
پ
تاجیکستان
سروش گزارش می‌دهد:

سفر رئیس جمهور به کشور تاجیکستان/ امضا ۱۸ سند همکاری و یک بیانیه مشترک بین دو کشور

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای تاجیکستانی خود و در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه، به کشور تاجیکستان سفر کرد.

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای تاجیکستانی خود و در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه، به کشور تاجیکستان سفر کرد.

 

تاجیکستان

 

*** سفر رئیس جمهور به کشور تاجیکستان

 

به گزارش سروش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه، با بدرقه رسمی معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کرد.

رئیس جمهور بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی مورد استقبال امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی خود قرار خواهد گرفت و پس از ملاقات خصوصی و مذاکرات مشترک، اسناد همکاری‌های دوجانبه میان ایران و تاجیکستان در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

شرکت در نشست مطبوعاتی و حضور روسای جمهور در نشست مشترک فعالان اقتصادی و بازرگانان تاجیکستان و ایران از دیگر برنامه‌های سفر رسمی یک روزه رئیس جمهور به تاجیکستان خواهد بود.

همچنین رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز با حضور در محل اقامت رئیس جمهور با رئیسی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وزاری امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

تاجیکستان

 

*** ۱۸ سند همکاری و یک بیانیه مشترک میان ایران و تاجیکستان به امضا رسید/ ۱۷ آبان/ ۱۵:۲۰

 

روسای جمهور و مقامات عالیرتبه ایران و تاجیکستان یک بیانیه مشترک و ۱۸ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

در مراسم امضای اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، سید ابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان بیانیه مشترک تعمیق روابط راهبردی و بلندمدت دوجانبه را به امضا رساندند.

همچنین مقامات عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در حضور روسای جمهور ۱۸ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بلندمدت برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰، لغو رویداد، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حمل و نقل و ترانزیت، مدیریت بحران، ایجاد منطقه آزاد مشترک، فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تحقیقات فناوری و نوآوری، خدمات پستی، امور ورزشی و خواهر خواندگی میان شهرهای یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.

این اسناد همکاری میان وزرای امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با وزرای فرهنگ، رشد اقتصاد، معارف، نقلیات و صناعت تاجیکستان امضا شد.

 

تاجیکستان

 

*** استقبال رسمی امامعلی رحمان از رئیسی در قصر ملت تاجیکستان/ ۱۷ آبان/ ۱۳:۴۰

 

به گزارش سروش، رئیس جمهور تاجیکستان در محل قصر ملت دوشنبه به صورت رسمی از سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیئت عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به این کشور سفر کرده است، استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از گرفتن عکس یادگاری روسای جمهور ایران و تاجیکستان، اعضای هیئت‌های عالیرتبه دو کشور به یکدیگر معرفی شدند.

بلافاصله پس از برگزاری مراسم استقبال از رئیسی از سوی رئیس جمهور تاجیکستان، ملاقات خصوصی روسای جمهور در قصر ملت برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز مذاکرات دوجانبه هیئت‌های عالیرتبه دو کشور برگزار می‌شود.

پس از این نشست، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و تاجیکستان در حضور رئیسی و امامعلی رحمان به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه