کد خبر:287505
پ
رئیسی
سروش گزارش می‌دهد:

سفر رئیس جمهور به سه کشور منطقه آمریکای لاتین/ امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای ونزوئلایی خود و به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو، در راس یک هیئت عالی‌رتبه عازم کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای ونزوئلایی خود و به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو، در راس یک هیئت عالی‌رتبه عازم کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

 

*** سفر رئیس جمهور به منطقه آمریکای لاتین

 

به گزارش سروش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه، با بدرقه رسمی معاون اول رئیس جمهور و با حضور معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی رئیس‌جمهور «ونزوئلا» تهران را به مقصد کاراکاس پایتخت ونزوئلا ترک کرد.

رئیس‌جمهور عصر روز دوشنبه به وقت محلی در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا موسوم به کاخ «میرافلورس» در شهر کاراکاس مورد استقبال رسمی همتای «ونزوئلایی» خود قرار خواهد گرفت.

در جریان این سفر علاوه بر گفتگوهای مشترک میان هیئت‌های عالی‌رتبه و مذاکرات خصوصی رؤسای جمهور، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه ایران و «ونزوئلا» به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

دیدار و گفتگو با رئیس و روسای کمیسیون‌های مجلس ملی ونزوئلا و نشست با فعالان اقتصادی و بازرگانان ایران و ونزوئلا بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به این کشور است.

«نیکاراگوئه» و «کوبا» مقاصد بعدی سفر رسمی رئیسی به منطقه آمریکای لاتین هستند.

وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

*** امضای ۳ سند همکاری میان ایران و نیکاراگوئه/ ۲۵ خرداد/ ۰۱:۲۸

 

مراسم امضای اسناد همکاری‌های مهم دوجانبه ایران و نیکاراگوئه در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه دو طرف، ۳ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های قضایی، همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و تجهیزات و ملزومات پزشکی بوده که به امضای وزرای خارجه و بهداشت و درمان ایران و همتایان نیکاراگوئه‌ای رسید.

 

*** حضور رئیس جمهور در جمع گروهی از جوانان نیکاراگوئه‌ای/ ۲۴ خرداد/ ۰۶:۳۰

 

رئیس جمهور با بیان اینکه استقلال خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک انقلاب‌های مردم ایران و نیکاراگوئه است، اظهار داشت:

آمریکا می‌خواست با تحریم و تهدید ملت ما را متوقف کند، اما ملت ما نه تنها متوقف نشد بلکه از تهدید و تحریم برای خود فرصت ساخت و به پیشرفت رسید.

 

حجت الاسلام رئیسی ایستادگی مردم نیکاراگوئه مقابل زیاده‌خواهی و استکبار را رمز پیروزی این ملت عنوان کرد و با بیان اینکه استقلال خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک انقلاب‌های مردم ایران و نیکاراگوئه است، گفت:

جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم‌سالار است و در ۴۴ سال سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رأی مردم، تمامی نهادهای جمهوری اسلامی را شکل داده است.

 

*** استقبال رسمی رئیس جمهور نیکاراگوئه از رئیس جمهور/ ۲۴ خرداد/ ۰۳:۲۰

 

دانیل اورتگا به صورت رسمی از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیئت‌ عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به نیکاراگوئه سفر کرده است، استقبال کرد.

در این مراسم که در میدان آزادی شهر «ماناگوآ» برگزار شد، جمعی از مردم نیکاراگوئه و همچنین روسای سه قوه این کشور (قوه مقننه، قوه قضاییه و قوه انتخابات) حضور داشتند و از رئیس جمهور و هیئت عالیرتبه همراه استقبال کردند.

در ادامه این مراسم، دکتر سید ابراهیم رئیسی و «دانیل اورتگا» روسای جمهور دو کشور در جمع مردم ماناگوآ سخنرانی می‌کنند.

پس از انجام مراسم استقبال از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی توسط رئیس‌جمهور نیکاراگوئه، مذاکرات خصوصی رؤسای‌جمهور انجام خواهد شد.

 

*** حضور رئیس جمهور در دیدار جمعی از دانشجویان و نخبگان ونزوئلا/ ۲۳ خرداد/ ۲۲:۲۳

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظم جدیدی در حال رقم خوردن است که در این نظم جدید کشورهای مستقل، جایگاه اصلی را خواهند داشت و قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری افول خواهند کرد، اظهار داشت:

ملت ایران در کنار ملت ونزوئلا خواهند بود و دستان عدالت خواهان جهانی را می‌فشاریم و تا استقرار نظم نوین عادلانه جهانی خواهیم ایستاد.

 

*** احیای خط تولید محصولات دو خودروساز ایرانی با حضور رئیس جمهور/ ۲۳ خرداد/ ۲۰:۰۱

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه به وقت محلی در دومین روز از سفر رسمی به ونزوئلا، از خط تولید دو خودروساز ایرانی که مجددا پس از سال‌ها در ونزوئلا احیا شده است، بازدید کرد.

در نمایشگاهی که به همین منظور برپا شده است، بخشی از تولیدات دو شرکت «تراکتورسازی ون-ایران» و «سایپا» که مجددا پس از سال‌ها خط تولید و صادرات خود را در ونزوئلا راه‌اندازی کرده‌اند، به نمایش گذاشته‌ شده است.

ظرفیت تولید کارخانه تراکتورسازی ایران در ونزوئلا سالانه ۱۲۰۰ دستگاه تراکتور است و تاکنون هزاران کشاورز ونزوئلایی در صف دریافت محصولات این شرکت قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور در بازدید از این نمایشگاه، دستور احیای کارخانه تراکتورسازی پس از ۹ سال تعطیلی و کارخانه خودروسازی پس از ۷ سال تعطیلی را صادر کرد.کارخانه تراکتورسازی و همچنین خودروسازی که در دهه ۸۰ به صورت مشارکتی بین شرکت‌های ایرانی و ونزویلایی، در این کشور تاسیس شده بودند، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تعطیل شدند و اخیرا با برطرف کردن موانع مجددا احیا شدند.

 

*** امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا/ ۰۲:۳۰/ ۲۳ خرداد

 

مراسم امضای اسناد همکاری‌های دوجانبه ایران و ونزوئلا در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه حاضر ۱۹ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

همکاری و مشارکت در حوزه‌هایی همچون «ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی،‌ بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی» از جمله اسناد مهم امضا شده میان وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتایان ونزوئلایی بود.

 

*** استقبال رسمی رئیس جمهور ونزوئلا از رئیس جمهور/ ۲۳:۲۰/ ۲۲ خرداد

 

نیکولاس مادورو در کاخ ریاست جمهوری این کشور، به‌‌شکل رسمی از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به ونزوئلا سفر کرده است، استقبال کرد.

در این مراسم جمعی از اقشار مختلف مردم کاراکاس نیز حضور داشتند و در بدو ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به کاخ ریاست‌جمهوری با در دست داشتن پرچم‌های ایران و ونزوئلا از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه همراه استقبال کردند.

در این مراسم، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و ثبت عکس یادگاری، روسای جمهور ایران و ونزوئلا اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.

در حین نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران جمعی از کودکان و نوجوانان ونزوئلایی سرود ملی کشورمان را با زبان فارسی همخوانی کردند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه