کد خبر:303452
پ
روح الله لک علی آبادی
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس:

شرایط نامطلوب در منابع آبی می‌تواند کشور را با بحران جدی مواجه کند/ متاسفانه در توزیع بودجه استانی، ظرفیت‌های جغرافیایی مناطق را در نظر نمی‌گیریم

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در توزیع بودجه استانی، ظرفیت‌های جغرافیایی مناطق را در نظر نمی‌گیریم تاکید کرد شرایط نامطلوب در منابع آبی می‌تواند کشور را با بحران جدی مواجه کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در توزیع بودجه استانی، ظرفیت‌های جغرافیایی مناطق را در نظر نمی‌گیریم تاکید کرد شرایط نامطلوب در منابع آبی می‌تواند کشور را با بحران جدی مواجه کند.

 

 

*** در توزیع بودجه استانی، ظرفیت‌های جغرافیایی مناطق را در نظر نمی‌گیریم
 

 

به گزارش سروش، روح‌الله لک علی آبادی با اشاره به نحوه صحیح توزیع بودجه استانی و آثار آن در تقویت زیرساخت‌های مناطق کمتر برخوردار، بیان کرد:

متاسفانه ما در توزیع بودجه استانی ظرفیت‌ها جغرافیایی مناطق را در نظر نمی‌گیریم.

به عنوان مثال استان لرستان استانی است که ذخایر آبی زیادی دارد و این منابع آبی به سمت سد دز و استان خوزستان و همچنین به سمت استان قم در حرکت است.

 

 

وی با بیان اینکه منابع آبی یکی از مهم‌ترین منابع انرژی قلمداد می‌شود، ادامه داد:

شرایط نامطلوب در منابع آبی می‌تواند کشور را با بحران جدی مواجه کند، لذا استان لرستان یک بخش از تنش‌های آبی در کشور را جبران می‌کند اما خود این کشور با کم آبی  و کمبود برق مواجه است.

در حال حاضر کشاورزان ما برای آبدهی گندم‌ها طی ۱۰ روز، با خاموشی برق‌ها مواجه می‌شوند و آب لازم را برای آبیاری ندارند.

 

 

علی آبادی در ادامه گفت:

استان‌های نفت خیزی نظیر استان خوزستان همواره تاکید دارند که چون بر سر چاه‌های نفت نشسته‌اند باید یک سهم از منابع نفتی داشته باشد؛ اما این شرایط برای استانی که صاحب آب است، اعمال نمی‌شود این جای سوال دارد که چرا ما نباید از منابع آبی خودمان سهمی داشته باشیم؟

 

 

وی با بیان اینکه حقابه ما داده نمی‌شود، تاکید کرد:

همچنین متاسفانه در زمان بودجه‌ریزی و تخصیص بودجه به استان‌ها، عدالت لازم منظور نمی‌شود.

به عنوان مثال در حال حاضر جنگل‌های استان لرستان در حال سوختن است و ما حتی زیرساخت‌ها و دستگاه‌های لازم برای اطفاء حریق را نداریم.

 

 

علی آبادی با بیان اینکه مردم محلی و جنگلبانان ما با این شرایط می‌سازند و می‌سوزند، ادامه داد:

متاسفانه این شرایط در حالی ادامه دارد که ما با کمبودها و امکانات اولیه مواجه هستیم.

 

 

*** برخی از استان‌ها به واسطه بودجه‌ریزی نامناسب از منابع بی‌بهره می‌مانند
 

 

به گزارش سروش، نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه نظام بودجه ریزی و تخصیص بودجه استانی باید بر مبنای جمعیت، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها تعریف شود، ادامه داد:

متاسفانه برخی از استان‌ها به واسطه بودجه‌ریزی نامناسب از این منابع بی‌بهره می‌مانند.

همچنین برخی از این دست بودجه‌ها در سطوح میانی و با در نظر گرفتن برخی از لابی‌ها حذف می‌شود که این جای تاسف دارد و حتماً ما در مجلس به دنبال شکستن این لابی‌های بودجه‌ای به نفع استان‌های محروم هستیم.

 

 

 

انتهای پیام///