کد خبر:293025
پ
۶۲۵۶۳۲۲۴
سروش گزارش می‌دهد:

شرط رئیس شورای اروپا برای عضویت اوکراین در این شورا

رئیس شورای اروپا در مصاحبه با یک رسانه آلمانی گفت که اگر اوکراین تمامی شرایط عضویت را تکمیل کند، این کشور ممکن است تا ۲۰۳۰ عضو اتحادیه اروپا شود.

رئیس شورای اروپا در مصاحبه با یک رسانه آلمانی گفت که اگر اوکراین تمامی شرایط عضویت را تکمیل کند، این کشور ممکن است تا ۲۰۳۰ عضو اتحادیه اروپا شود.

 

 

*** شرط رئیس شورای اروپا برای عضویت اوکراین در این شورا

 

 

به گزارش سروش، شارل میشل، رئیس شورای اروپا در مصاحبه با رسانه آلمانی اشپیگل گفت: اگر هر دو طرف تکالیف خود را به درستی انجام دهند، اوکراین می‌تواند تا ۲۰۳۰ عضو اتحادیه اروپا شود.

 

 

اسپوتنیک گزارش داد که برای تحقق این امر اوکراین و دیگر نامزدهای عضویت باید اصلاحات گسترده اعمال کرده، با فساد مبارزه کرده و از چهارچوب‌های قانونی پیروی کنند.

 

 

شارل میشل با تاکید بر لزوم جلوگیری از اتلاف زمان، گفت:

به عنوان مثال کشورهای بالکان غربی ۲۰ سال است که منتظر عضویت در اتحادیه اروپا هستند و حالا نفوذ روسیه و چین در این کشورها افزایش یافته است.

 

 

وی همچنین با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید روند تصمیم‌گیری‌های خود را تسریع کند، گفت:

مقاومت روسیه نشان می‌دهد که جای اوکراین در اتحادیه اروپاست.

آن هم نه صرفاً «یک روزی در آینده»، بلکه در زودترین زمان ممکن. اتحادیه اروپا با تصمیم‌گیری در این زمینه، نشان خواهد داد که برای گام‌های ژئوپلتیک آماده است.

 

 

این اظهارات شارل میشل در حالی مطرح شد که روزنامه پالتیکو سه‌شنبه گزارش داد اتحادیه اروپا قصد دارد در ماه دسامبر از آغاز مذاکرات رسمی عضویت اوکراین در این اتحادیه خبر دهد.

در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، اندکی پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، کی‌یف درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

پس از این کشور، گرجستان و مولداوی هم خواستار تسریع روند عضویت در این اتحادیه شدند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه