کد خبر:281682
پ
مجلس
سروش گزارش می‌دهد:

طرح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو اصلاح شد

طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی برای تامین نظر شورای نگهبان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اصلاح شد.

طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی برای تامین نظر شورای نگهبان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اصلاح شد.

 

*** اصلاح طرح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو

 

به گزارش سروش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان بررسی و اصلاح کردند.

در ایراد شورای نگهبان به ماده یک این طرح آمده است: با توجه به منوط شدن ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد مشمولین به تامین جایگزین، درصورتی که تامین مذکور طی مدت یکسال انجام نشود، وضعیت تامین جایگزین و همچنین تعهدات مشمولین ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

در مصوبه کمیسیون آموزش جهت تامین شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد: در انتهای تبصره (۱) اصلاحی بند (۳) ماده واحده قانون موضوع ماده(۱) مصوبه، عبارت «‌ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد مشمولانی که در حال گذراندن دوران تعهد سه‌برابری قبل از تصویب این قانون ‌می‌باشند و مدت تعهد سه‌برابری آنان به پایان نرسیده منوط به ‌تأمین جایگزین، از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهدبود. مدت ‌تأمین جایگزین مزبور نباید بیش از یک‌سال به طول بیانجامد» حذف می شود و عبارت «مدت تعهد مشمولان رشته‌های تخصصی پزشکی که قبل از لازم الاجراشدن این قانون فارغ التحصیل شده اند، به میزان دو برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه‌ای می باشد.» جایگزین می‌شود.

 

متن کامل اصلاحیه این گزارش را اینجا بخوانید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه