کد خبر:294845
پ
قالیباف
رئیس مجلس:

طوفان الأقصی نقطۀ عطف بود و تاریخ را جابه‌جا کرد/ انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی و عزت است/ مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر و شجاعت است/ مهم‌ترین موضوع امروز کشور حل مشکلات اقتصادی با نگاهی مجاهدانه است

رئیس مجلس با بیان اینکه طوفان الأقصی نقطۀ عطف بود و تاریخ را جابه‌جا کرد تاکید کرد انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی و عزت است/ مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر و شجاعت است.

رئیس مجلس با بیان اینکه طوفان الأقصی نقطۀ عطف بود و تاریخ را جابه‌جا کرد تاکید کرد انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی و عزت است/ مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر و شجاعت است.

 

 

*** سخنرانی رئیس مجلس در مراسم ۱۳ ابان

 

 

به گزارش سروش، محمدباقر قالیباف در مراسم یوم الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور مردم همیشه در صحنه تهران به ویژه دانش‌آموزان، در محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم غزه برگزار شد، با بیان اینکه بی شک تاریخ بشریت و ادیان نقاط پر فراز و نشیبی داشته است، گفت:

ما نیز در ایران اسلامی خود که به رهبری امام خمینی(ره) انقلابی در آن صورت گرفت و باعث عزت و افتخار امت اسلامی شد، روزهای خاص و ویژه‌ای از جمله یوم الله ۱۳ آبان را داریم.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد:

با نگاهی به گذشته و بعد از قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ و آغاز نهضت، که بحث کاپیتولاسیون توسط امام خمینی(ره) در کشور مطرح شد و آمریکایی‌ها حقوق ویژه‌ای از ایران گرفتند، ایشان سخنرانی تاریخی داشتند که باید عظمت، نگاه و تشخیص امام(ره) را در آن ببینیم.

 

 

وی با اشاره به بخشی از بیانات امام(ره)، یادآور شد:

ایشان فرمودند: «رئیس جمهور آمریکا بداند که منفورترین افراد دنیا پیش ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا است، تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است، اسرائیل هم از آمریکاست».

 

 

قالیباف با اشاره به نگاه عمیق امام(ره) و شناختی که نسبت به آمریکا و جنایات آن داشتند، گفت:

حضرت امام(ره) در سال ۱۳۲۲ و در آغاز پهلوی دوم این نکات را فرمودند. به هر حال ۱۳ آبان ادامه پیدا کرد و امروز به یاد دانش‌آموزان شهید، این مراسم را برگزار می‌کنیم، امروز روزی بود که رژیم پهلوی دانش‌آموزان عزیز را در خیابان‌ها و در میدان انقلاب و دانشگاه تهران به خاک و خون کشید و ما باز هم بعد از پیروزی انقلاب در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، تسخیر همین لانه جاسوسی را داشتیم که امام(ره) آن را مهم‌تر از انقلاب اول دانستند.

علت آن این بود که اسناد و مدارک نشان می‌داد آمریکای جنایتکار مجدداً به دنبال اتفاقی مثل کودتای ۲۸ مرداد بود که در آن زمان باعث شکست دولت ملی شد. آنها به دنبال توطئه، جنگ و تجزیه طلبی بودند و حمله طبس نیز از این دسته بود. همه اینها خوی استکباری و ظلم آمریکا را نشان می‌دهد.

 

 

*** روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بوده است

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه امام(ره) می‌فرمایند آمریکا خوی حیوان صفتی دارد که تاریخ هم از گذشته تا به امروز آن را نشان داده و اثبات می‌کند، یادآور شد:

امروز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب این است که طبق باور امام(ره) از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم را در ذات آن بوده است. مقاومت برای امروز نیست بلکه از ابتدای نهضت مبتنی بر سنت‌های الهی و مبتنی بر منطق قرآن‌کریم و متکی بر باورهای اهل بیت(ع) و براساس اعتقاد ملت عزیز و همه آزادیخواهان است.

 

 

قالیباف با اشاره به اینکه این منطق کاملاً دینی و مبتنی بر سنت‌های الهی بوده و هست، گفت:

آمریکا و پیروان او از جمله انگلیس خبیث و اسرائیل جنایتکار همواره به دنبال جنایت در کشورمان از قبل انقلاب اسلامی بوده‌اند.

 

 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول تاریخ و در هر شرایطی مقابل امنیت ملی، منافع ملی، پیشرفت و استقلال کشورمان ایستادند و کودتا و جنایت کردند، ابراز داشت:

تاریخ شهادت می‌دهد براساس این باورها اینگونه مقابلشان ایستادیم در حالی که آنها به دنبال این هستند که ما را از قدرت بازدارندگی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی بازدارند.

 

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما هیچ منافاتی بین مبارزه براساس مبانی سنت‌های الهی و در نظر گرفتن واقعیت‌ها و منافع ملی نمی‌بینیم، بیان کرد:

برخی تصور می‌کنند این موضوعات با هم در تعارض هستند در حالی که مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر، شجاعت، حساب و کتاب بوده و صد البته که ایمان و باورش به «ِ وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرا» است.

 

 

*** هزینه مقاومت، سرمایه گذاری و هزینه تسلیم، باج دادن است

 

 

قالیباف در جمع حاضران در مراسم یوم الله ۱۳ آبان با بیان اینکه ما تدبیر، حساب و کتاب، شجاعت داریم و امیدمان به «من حیث لایحتسب» است و خداوند از جایی که در محاسبات من و شما و دشمنان ما نیست، پیروزی را نصیب ما خواهد کرد، اظهار داشت:

امروز به تعبیر غربی‌ها کسانی که به طرفداری از فلسطین در دنیا به پا خاسته‌اند، ایدئولوژی مثل ما دارند و علیه ظلم ایستاده و طرفدار عدالت هستند.

شکی در این نیست که حتماً مقاومت هزینه دارد ولی بدانیم که تسلیم شدن و کرنش کردن هم هزینه دارد و چه بسا بیشتر. هزینه مقاومت مثل یک سرمایه‌گذاری است ولی هزینه تسلیم یعنی باج دادن؛ یعنی ربا دادن و ربا گرفتن که هیچ نتیجه‌ای ندارد و همه چیز از جمله شرافت، انسانیت، استقلال و آزادگی را از دست می‌دهد.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی، سربلندی و عزت است، تأکید کرد:

نمونه روشن و مشخص آن را امروز به چشم می‌بینیم و لازم نیست به ده‌ها سال گذشته خود بازگردیم.

 

 

قالیباف در ادامه عملیات طوفان الاقصی را یک نمونه دانست و افزود:

این عملیات نقطه عطفی بود که تاریخ و مبانی طرح‌ریزی را جابه‌جا کرد. با صراحت می‌گویم همه کسانی که مسائل راهبردی، استراتژیک و ژئوپلیتیکی را دنبال می کنند امروز حرف از یک نظم نوین جهانی می‌زنند.

 

 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در این بخش از سخنان خود با اشاره به اینکه حرکت طوفان الاقصی، معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابجا کرد، اظهار داشت:

هرگز رژیم صهیونیستی و آمریکا با هر اقدامی که انجام بدهد، نمی‌تواند آن را به جای خود بازگرداند.

 

 

وی با یادآوری آغاز جنگ جهانی اول که انگلیسی‌ها آن زمان تصمیم گرفتند این جرثومه فساد و ناامنی را در منطقه فلسطین پایه گذاری کنند، اظهار داشت:

حرف از سال ۱۹۱۴ میلادی است که این مسیر تا ۱۹۴۸ طی شد که در نهایت انگلیسی‌ها در شورای امنیت این رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و این شیطنت‌ها تا به امروز که ۷۵ سال است، ادامه دارد.

 

 

*** قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی به جهانیان اثبات شد

 

 

قالیباف با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی در دنیا عنوان کرد:

آنها تلاش داشتند نشان دهند یک ارتش جامع، مقتدر و کامل هستند و در دکترین نظامی خود می‌توانند همه چیز را نه تنها در سرزمین فلسطین، کشورهای همسایه و منطقه بلکه در همه جا کنترل کنند و در این مسیر از حمایت خارجی برخوردارند و همیشه نبرد را به خارج از سرزمین‌های اشغالی می‌بردند و همچنین آنها به قدرت داخلی و بازدارندگی خود افتخار کرده و به گنبد آهنین خود می‌نازیدند. اینها همه حرف‌ها و نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خود ترسیم کرده بود و شما دیدید که همه این قدرت پوشالی است. سید ما(سیدحسن نصرالله) دیشب گفت که دیگر این تنها من نیستم که می‌گویم اینها(رژیم صهیونیستی) یک خانه عنکبوتی هستند و همه دنیا این را فهمید که آنها یک خانه عنکبوتی هستند.

 

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز با بمب‌های قوی زنان و کودکان را به شهادت رسانده و منازل مسکونی را تخریب می‌کند، افزود:

این قدرت نیست بلکه اوج رذالت، اوج درماندگی و خودپرستی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بدانند که هر کاری در غزه کنند و هر اتفاقی بیفتد هرگز این نقطه عطف در معادلات تغییر پیدا نخواهد کرد و این جمله کلیدی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که فرمودند این شکست هرگز ترمیم پذیر نیست. نتانیاهو، این مرد پلید و خبیث بداند که اولین قربانی این حادثه خواهد بود و من و شما در آینده نزدیک خواهیم دید که چگونه به بدبختی و ذلت می‌افتد.

 

 

قالیباف با بیان اینکه مقصر اصلی همه این جنایات را به‌طور روشن و مشخص، آمریکای جنایتکار می‌دانیم، یادآور شد:

آمریکا مسئول همه این جنایات بوده و همه به دستور، حمایت و پشتیبانی سران آن است. فراموش نکرده‌ایم که وقتی این دو شیطان(سران آمریکا و اسرائیل) یکدیگر را در آغوش گرفتند، گفتند اگر تا امروز هم اسرائیلی وجود نداشت، امروز لازم داشتیم که یک کشور اسرائیل اینجا ایجاد کنیم و این اوج پلیدی آمریکا است.

 

 

*** گروه‌های مقاومت، دولت‌محور نبوده و برآمده از امت اسلامی هستند

 

 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه امام(ره) بیش از ۶۰ سال قبل درباره آمریکا و اسرائیل روشنگری کردند، اظهار داشت:

امروز بر اساس آن می‌گوییم آمریکای شیطانی و شیطان پرست بداند که نباید شیطنت کرده و دوباره محاسبه غلط در دستگاه محاسباتی خود داشته باشد. مقاومت و گروه‌های مقاومت موضوعی دولتی و دولت محور نیستند بلکه امری برآمده از امت اسلامی مبتنی بر ایمان و اراده مبارزه با ظلم، ستم و جنایت است از این رو سران اسرائیل و آمریکا باید مطمئن باشند که این گروه‌ها طعم تلخ شکست و انتقام را به جنایتکاران صهیونیستی نشان خواهند داد.

 

 

وی با بیان اینکه «وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ المُؤْمِنِینَ» باور و ایمان ما و وعده الهی است، گفت:

۱۳ آبان سال گذشته را فراموش نمی‌کنیم که رئیس جمهور آمریکا برای تبلیغات رقابتی در کنگره به یک اجتماع سیاسی در کالیفرنیا رفت و گفت که ما به دنبال آزادی ایران هستیم که تا چند هفته دیگر آزاد می‌شود. آنقدر دستگاه محاسباتی آنها غلط و سرمست قدرت بوده و شیطنت می‌کنند که اینگونه سخن می‌گویند و برای جمهوری اسلامی روزشمار می‌گذارند اما امروز ۱۳ آبان است و یک سال از آن زمان گذشته و ما در خیابان‌های تهران و ایران اسلامی هستیم و جمع او و همه اشرار همچون انگلیس و حیوان صفتان دیگر گرفتار بزرگ‌ترین مسائل امنیتی داخلی و خارجی در فلسطین اشغالی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی هستند و این عظمت ایران اسلامی و امت اسلامی و وعده الهی است.

 

 

قالیباف ادامه داد:

بیچاره کشورهایی که روی حمایت این رژیم پلید، ضعیف و رفتنی حساب باز کرده بودند و تشت رسوایی آنها وقتی از بام افتاد همه چیز را روشن کرد؛ مخصوصاً وقتی که عکس یادگاری گرفته و روی اسب بازنده شرط بندی کردند. آیا امروز این ترمیم پذیر است؟ هرگز.

 

 

رئیس مجلس در ادامه خطاب به حاضران در این مراسم، گفت:

مردم عزیز، متدین و انقلابی ما همواره آزدیخواه، بزرگ و در طول تاریخ، دلداده به مکتب اسلامی بوده اند لذا بدانید اگر امروز با جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و ترکیبی به ما فشار می‌آورند، صرفاً به دلیل انرژی هسته‌ای نیست که آن تنها یک بهانه است؛ بلکه آنها از قدرت و استقلال ما در هراس هستند. مگر امروز رژیم صهیونیستی جنایتکار بیش از یکصد کلاهک هسته‌ای در اختیار ندارد و مگر برخی کشورهای دیگر منطقه که با آنها ارتباط مسالمت آمیز دارند، کلاهک هسته‌ای ندارند؟ ما در حالی که گفته‌ایم به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم باز هم از سوی آنها مورد اتهام هستیم چرا که نمی‌خواهند اجازه پیشرفت و استقلال به ملت بزرگ ایران بدهند.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم مهم‌ترین موضوع امروز را توجه به حل مشکلات اقتصادی و گره‌گشایی از آن دانست که همانند مبارزه با آمریکا است و خاطرنشان کرد:

دولت، مجلس، اندیشمندان، شرکت‌ها و بخش خصوصی باید با اولویت نسبت به این موضوع نگاه مجاهدانه‌ای داشته باشند و آن را مبارزه مقدسی بدانند و لحظه‌ای از آن غفلت نکنند که به حول و قوه الهی مطمئن هستیم طبق وعده الهی اگر خالصانه پیش برویم و سختی‌ها را تحمل کنیم، پیروز خواهیم بود و بی‌شک موفقیت، عزت دنیوی و اجر اخروی با کسانی خواهد بود که مجاهد فی‌سبیل الله باشند و در مسیر امام شهدا و شهدا گام بردارند و به ملت عزیز خدمت کنند، چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه