کد خبر:288761
پ
کنعانی
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار سروش مطرح کرد

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی موفقیت‌آمیز و قابل توجه بوده است/ افزایش همکاری‌های اقتصادی با همه کشورها

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه افزایش همکاری‌های اقتصادی با همه کشورها را در دولت سیزدهم شاهد هستیم، عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی را موفقیت‌آمیز و قابل توجه دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه افزایش همکاری‌های اقتصادی با همه کشورها را در دولت سیزدهم شاهد هستیم، عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی را موفقیت‌آمیز و قابل توجه دانست.

 

 

*** عملکرد وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی

 

 

به گزارش سروش، ناصر کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار سروش مبنی بر اینکه وزارت خارجه بر بستر دیپلماسی اقتصادی و همکاری با کشورهای همسایه چه برنامه‌هایی داشته و در این راستا چه نتایجی حاصل شده است، اظهار داشت:

از ماموریت‌های دیپلماسی دولت سیزدهم استفاده از بخش قابل توجه ظرفیت دستگاه دیپلماسی برای ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورها است.

نتیجه این سیاست دولت و نتیجه عملکرد دستگاه دیپلماسی در حوزه روابط اقتصادی و تجاری را هم در زمینه روابط دوجانبه با کشورها شاهد هستیم و هم در عرصه حضور جمهوری اسلامی در ساختارهایی که زیربناهای اقتصادی و اهداف بلند اقتصادی دارد و به عبارتی استفاده از ظرفیت چندجانبه گرایی برای تقویت همکاری های اقتصادی.

در این زمینه بر اساس آمار رسمی که از نرخ رشد روایط تجاری شاهد هستیم، نتیجه بر این است که سیاست دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی در روابط با همسایگان سیاست موفقی بوده است، دستگاه های مختلف کشور از جمله وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه تسهیل کننده در این راستا نقش ارزنده‌ای داشته و موفق بوده است.

 

 

وی در ادامه افزود:

در ارتباط با روابط با همسایگان می‌توانیم بگوییم تقریبا با همه کشورها شاهد افزایش نرخ رشد همکاری‌های اقتصادی هستیم.

اسنادی که در گفتگوهای دوجانبه با کشورهای منطقه در قالب سفرهای مقامات عالی امضاء شد، نشان دهنده موفق بودن این سیاست است.

همکاری با سازمان شانگهای و عضویت در این سازمان که ظرفیت بسیار عظیمی دارد یک موفقیت بسیار بزرگ است.

در تقویت همکاری با سازمان اوراسیا شاهد موفقیت های بسیار خوبی هستیم.

در ارتباط با تقویت مناسبات با مجموعه بریکس، جمهوری اسلامی در سطح وزرای خارجه برای اولین بار به صورت حضوری در آن مشارکت کرد.

رئیس جمهور در اجلاس حوزه بریکس به صورت مجازی مشارکت داشتند و همچنین دعوتی که از رئیس جمهور برای نشست عادی سران بریکس به عمل آمد.

مجچموعه بریکس مجموعه اقتصادی بسیار بزرگی است که می‌تواند در بحث ایجاد یک مکانیزم اقتصادی و بازار در واقع پولی و بانکی جدید کمک شایانی کند.

 

 

به گزارش سروش، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان، بیان داشت:

همه این موارد نشان دهنده پیشرفت و موفقیت چشمگیر و ملموس دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی است و در همین چارچوب سفر به آفریقا در حال برنامه ریزی و انجام است و این روند با جدیتی که دیده می شود ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/// 

منبع
سروش
ارسال دیدگاه