کد خبر:288339
پ
۱۷۰۴۵۴۳۷۰
سروش گزارش می‌دهد:

غیبت غول‌کش در اردوی تیم ملی کشتی/ سوادکوهی به ترکمنستان می‌رود؟

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برترین‌های اوزان ده‌گانه این رشته را به سومین اردوی سال ۱۴۰۲ فراخواند که در این بین نامی از علی سوادکوهی قهرمان جام تختی دیده نمی شود.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برترین‌های اوزان ده‌گانه این رشته را به سومین اردوی سال ۱۴۰۲ فراخواند که در این بین نامی از علی سوادکوهی قهرمان جام تختی دیده نمی شود.

 

 

*** غیبت غول‌کش در اردوی تیم ملی کشتی

 

 

به گزارش سروش، سومین اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در سال جاری از امروز دهم تیرماه در کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود.

این اردو برای حضور مقتدرانه کشتی آزاد ایران در مسابقات بازی های آسیایی و قهرمانی جهان است.
از نکات برجسته این اردو غیبت یک چهره سرشناس است.

علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلو گرم که در مسابقات جام تختی بر رقیب سنتی خود یعنی محمد نخودی غلبه کرد و شانس زیادی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارد به این اردو دعوت نشد و این موضوع در محافل ورزشی مازندران باعث شائبه زیادی در ارتباط با اختلاف کادر فنی با سوادکوهی شده است.

ملی پوش وزن ۷۹ کیلوگرم قرار است در مجارستان مشخص شود و در این کشور سوادکوهی و نخودی ۲ کشتی مازندرانی با رقبای خود سرشاخ می شوند و در صورت موفقیت هر یک، آنان شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را به دست می آورند.

سوادکوهی که در جام‌جهانی آمریکا با برتری مقابل جردن باروز، قهرمان نامدار جهان و المپیک تاریخ ساز شد، در رقابت‌های لیگ برتر ضمن شکست همه حریفان داخلی‌اش از جمله محمد نخودی، سیداکوف قهرمان عنوان‌دار روسیه را هم در جام باشگاه‌های جهان مغلوب کرد.
با این حال سوادکوهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل غیبت خود در اردوی تیم ملی را اینگونه بیان می کند که، با هماهنگی کادر فنی در این اردو حضور ندارم و در ساری تمرینات خود را ادامه می دهم.
این کشتی گیر ساروی ادامه داد: به هیچ عنوان مشکلی با کادر فنی ندارم و بنا به مسائل شخصی و با اجازه آقای درستکار در اردو حاضر نخواهم شد.
وی تصریح کرد: به طور حتم در مسابقات بین المللی مجارستان که به نوعی آخرین مرحله انتخابی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی است، به روی تشک خواهم رفت.

سوادکوهی در ادامه به ایرنا اعلام کرده که اکنون تمریناتش را در ساری دنبال می کند و به احتمال فراوان در ادامه مسیر برای حفظ و ارتقاء آمادگی در کشور ترکمنستان و زیر نظر رضا یزدانی، کشتی گیر اسبق مازندرانی و مدیرفنی تیم های ملی حال حاضر کشتی ترکمنستان تا زمان اعزام تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به مجارستان تمرینات خود را دنبال خواهد کرد.

 

 

اسامی نفرات دعوت شده به این مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد، به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) میلاد والی زاده (مازندران) مهدی رحیمی (البرز)

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) یاسین رضایی (مازندران)

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) کیان محمود جانلو (مازندران)

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) محمد بخشی (مازندران)

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) محمد صادق فیروزپور (مازندران) عرفان الهی (مازندران)

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) سبحان یاری (کرمانشاه)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) هادی وفائی پور (همدان) ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور (مازندران) امیرعلی آذرپیرا (تهران) امیرحسین فیروز پور (مازندران)

۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج (مازندران) مهدی حاجیلوئیان (همدان)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) مصطفی طغانی (خراسان رضوی) مرتضی جان محمدی (آذربایجان شرقی)

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه