کد خبر:289030
پ
۶۲۶۶۸۳۲۴
سروش گزارش می‌دهد:

فاصله نجومی رکورد وزنه‌برداران/‌ خبری از پدیده نیست!

وزنه‌بردارانی که قهرمان ایران شدند برای ملی‌پوش شدن به رکوردهایی بالاتری احتیاج دارند چراکه اختلاف رکوردی محسوسی با نفرات اصلی تیم ملی دارند.

وزنه‌بردارانی که قهرمان ایران شدند برای ملی‌پوش شدن به رکوردهایی بالاتری احتیاج دارند چراکه اختلاف رکوردی محسوسی با نفرات اصلی تیم ملی دارند.

 

 

*** فاصله نجومی رکورد وزنه‌برداران

 

 

به گزارش سروش، پرونده مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ایران در اردبیل بسته شد.

در رده بزرگسالان که بیشترین نگاه ها به آن است، قهرمانان ایران در سال ۱۴۰۲ مشخص شدند اما اختلاف رکوردی آنها با نفرات ملی‌پوش کاملا محسوس بود.

اگر آخرین رکورد گیری تیم ملی که پنجم تیر برگزار شد را مدنظر قرار دهیم، رکوردهایی که در قهرمانی کشور به ثبت رسید با بهترین رکوردهای ثبت شده در رکوردگیری تیم ملی اختلاف قابل توجهی دارد و این مسئله نشان می دهد هنوز خیلی کار دارند تا قهرمانان ایران به ملی پوشان برسند البته در رکوردگیری پنجم تیر هنوز ملی‌پوشان در اوج آمادگی نبودند و به نظر می رسد در رکوردگیری بعد رکوردهای بالاتری ثبت کنند.

در حال حاضر حتی خود ملی‌پوشان هم برای رقابت در آسیا و جهان باید افزایش رکورد داشته باشند از این رو کار برای قهرمانان ایران به مراتب سخت‌تر است.

این نکته را حتی را باید خود این وزنه‌برداران هم مدنظر داشته باشند که برای ملی‌پوش شدن باید به رکوردهای بالاتری برسند.

نکته قابل توجه دیگر این است برخی نفرات مانند فرهاد اکبری، علیرضا نایب پاشایی و رضا حسن‌پور که در قهرمانی کشور مقام آوردند، اخیرا در اردوی تیم ملی بودند اما نتوانستند نظر کادرفنی را جلب کنند و خط خوردند.

محسن دادرس هم که در دسته فوق سنگین قهرمان شد، در سال‌های گذشته در تیم ملی بوده و قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را تجربه کرده است اما کارنامه آنچنانی از خود به جا نگذاشت.

با این شرایط کادرفنی هم کار سختی را در پیش دارد چون فردی که با رکوردهایش جلب توجه کند، در قهرمانی ایران رونمایی نشد.

با این شرایط فعلا کادرفنی باید از دل همین نفراتی که در اردوی تیم ملی هستند مدال‌آور بسازد.

 

 

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اختلاف رکوردی بین ملی‌پوشان و قهرمانان ایران بیان کرد:

ما موظف هستیم مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم و اعتقاد داریم این کار باید در چهار ماه اول سال انجام شود تا معیار خوبی برای کادرفنی تیم‌های ملی باشد و نفرات را بشناسند.

 

 

وی افزود:

این افت محسوس که شما در مورد آن صحبت می کنید در سال های گذشته اتفاق افتاده است.

همه از این مسئله اطلاع دارند. خدا را شکر تیم‌های ملی با توجه به استمرار  برگزاری اردوها، شرایط خوبی دارند.

وضعیت تمرینی اکثر  کسانی که در قهرمانی کشور وزنه می‌زنند، پیگیری می‌شود چون اعتقاد داریم باید یک نسل پشتوانه درست کنیم.

مسابقات قهرمانی ایران سه سال برگزار نشد اما از سال گذشته مجددا دوباره برگزار شد.

هر چه مسابقات بیشتر برگزار شود و وزنه برداران بدانند نفرات خوب به اردو دعوت می‌شوند، باعث می شود انگیزه آنها بیشتر شود تا فاصله رکوردهای خود را با نفرات اصلی کمتر کنند. البته این نکته را نباید فراموش کرد، اکثر وزنه‌برداران، جوان و حدود ۲۱ ساله هستند.

در رده نوجوانان و جوانان نیز چند ورزشکار خوب وجود داشت و می توان به آنها تکیه کرد و به سمت پشتوانه‌سازی رفت.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه