کد خبر:300131
پ
مهدی ضیغمی
رئیس سازمان توسعه تجارت:

فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود/ راه‌اندازی سامانه جدید برای عرضه خودروهای برقی وارداتی 

رئیس سازمان توسعه تجارت از فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه امسال و راه‌اندازی سامانه جدید برای عرضه این خودروها خبر داد.

رئیس سازمان توسعه تجارت از فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه امسال و راه‌اندازی سامانه جدید برای عرضه این خودروها خبر داد.

 

*** عرضه خودروهای وارداتی جدید

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، مهدی ضیغمی با بیان اینکه به زودی عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه آغاز می‌شود، اظهار داشت:

قرار است فرایند خرید خودروهای وارداتی از شرکت‌ها را تسهیل کنیم و بزودی شرایط جدید فروش خودروهای وارداتی را اعلام می‌کنیم.

در کنار سامانه عرضه خودروهای وارداتی، سامانه‌ای مجزا برای فروش خودروهای برقی وارداتی در نظر گرفته‌ایم و در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای اولین بار فروش این دسته از خودروها را آغاز می کنیم که شرایط خرید به مراتب راحتتری را از خودروهای وارداتی دیگر دارند.

 

وی در ادامه، افزود:

اواخر سال گذشته تیراژ قابل توجهی از خودروهای خارجی به گمرکات کشور رسیده‌اند و در سال جدید، به دلیل مدیریت فضای تخلیه خودروها، قراردادهای جدیدی را با گمرکات دیگر منعقد کرده‌ایم.

 

رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان، بیان داشت:

این روزها گمرکات خودرویی کشور حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را در خود جای داده‌اند و به دنبال ترخیص و تحویل هرچه سریع‌تر این خودروها هستیم.

به عنوان مثال گمرک بندر شهید باهنر بندر عباس، میزبان تیراژ به مراتب بالاتری از خودروهای وارداتی نسبت به دوره قبلی واردات است و از ابتدای سال جاری، حجم قابل توجهی از خودروهای برقی و بنزینی خارجی به گمرک شهید رجایی آمده اند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع