کد خبر:297869
پ
۶۲۸۸۸۶۲۲
سروش گزارش می‌دهد:

فضاپیمای باری چین در جو زمین سوخت

براساس گزارش آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، فضاپیمای باری تیانژو ۶ چین عصر روز جمعه براساس برنامه‌ریزی های انجام شده هنگام ورود به جو زمین، سوخت.

براساس گزارش آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، فضاپیمای باری تیانژو ۶ چین عصر روز جمعه براساس برنامه‌ریزی های انجام شده هنگام ورود به جو زمین، سوخت.

 

 

*** فضاپیمای باری چین در جو زمین سوخت

 

 

به گزارش سروش، آژانس فضایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت هدایت کنترل زمینی، فضاپیمای رباتیک تیانژو در ساعت ۲۰:۳۷ به وقت پکن (۱۶:۰۷ به وقت تهران) به جو بازگشت. پس از آن، بیشتر فضاپیما در جو سوخت و مقدار کمی زباله ‌فضایی در مناطق امن دریایی سقوط کرد.

به نقل از چاینادیلی، فضاپیمای باری رباتیک تیانژو ۶ (Tianzhou 6)  اوایل ماه مه از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ (Wenchang) در جنوبی‌ترین استان جزیره‌ای کشور چین در هاینان (Hainan) به فضا پرتاب شد.

تیانژو ۶ به عنوان نهمین سفینه فضایی که از ایستگاه فضایی تیانگونگ بازدید می‌کند، حدود ۲۶۰ بسته با وزن مجموع نزدیک به ۵٫۸ متریک تُن را حمل می‌کرد که شامل ملزومات زندگی برای یک خدمه سه نفره برای ۲۸۰ روز بود.

این فضاپیما در روز ۱۲ ژانویه از ایستگاه فضایی چین خارج شد و سپس وارد حالت پرواز انفرادی شد. در طول پرواز انفرادی، یک ماهواره آزمایشی ساخته شده توسط دانشگاه صنعتی دالیان را در مداری از پیش تعیین شده مستقر کرد.

جانشین  تیانژو ۷ یعنی فضاپیمای باری تیانژو ۷ چهارشنبه شب از استان هاینان به فضا پرتاب شد و اولین فضاپیمایی بود که امسال از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین بازدید کرد.

تیانژو ۷ بیش از ۲۶۰ بسته با وزن ترکیبی نزدیک به ۵٫۶ متریک تُن را حمل می‌کند که شامل چندین دستگاه علمی است که وزن هر یک از آنها بیش از ۱۰۰ کیلوگرم است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش