کد خبر:283416
پ
رئیسی
رئیس جمهور:

مخالف یکجانبه‌گرایی هستیم/ دوکشور به نقشه راه جامع همکاری رسیدند

رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس، عنوان کرد هر دو کشور با یک‌جانبه گرایی مخالف هستیم و این راهی است که منجر به خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود.

رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس، عنوان کرد هر دو کشور با یک‌جانبه گرایی مخالف هستیم و این راهی است که منجر به خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود.

 

 

*** مخالف یکجانبه‌گرایی هستیم

 

 

به گزارش سروش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس، اظهار داشت:

توافقات خوبی در حوزه صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، راه و حوزه‌های مختلف مطرح و انجام شد و امیدوار هستیم به عنوان گام‌هایی در جهت توسعه دو کشور باشد.

علاوه بر روابط دو جانبه میان دو کشور، مصمم هستیم روابط خود را با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای با کشور بلاروس گسترش دهیم و مذاکرات خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس در این رابطه داشتیم.

 

 

رئیس جمهور بیان کرد:

ما در ضمن سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم و این همکاری دو جانبه می‌تواند با توجه به منافع و مواضع مشترک دو کشور به همکاری‌های منطقه‌ای بهتر کمک کند.

 

 

رئیسی با اشاره به اراده دو کشور ایران و بلاروس بر توسعه روابط در همه حوزه‌ها، تاکید کرد:

این روابط در سی سال وجود داشته اما در چند ماه اخیر و پس از تشکیل دولت روابط بیشتری شکل گرفته و شرایط تجاری و اقتصادی امروز ما قابل مقایسه با قبل نیست.

هر دو کشور مخالف یکجانبه گرایی هستیم و اعتقاد داریم کشورهای مستقل می‌توانند روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند و این راهی است که می‌تواند منجر به خنثی سازی تحریم‌ها شود و هم می‌تواند باعث تبادل ظرفیت‌های خوبی که میان کشورها برقرار است شود و به پیشرفت کشورها و ملت‌ها بیانجامد.

 

 

رئیس‌جمهور در پایان گفت:

بار دیگر به رئیس جمهور محترم کشور دوست، بلاروس و هیئت همراه ایشان خوش آمد می گویم و امیدوارم هستم این سفر گام بلندی در جهت توسعه روابط میان دو کشور باشد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه