کد خبر:292972
پ
۶۲۷۵۲۱۱۶
سروش گزارش می‌دهد:

مذاکرات روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا دسامبر اعلام می‌شود

اتحادیه اروپا قصد دارد تا مذاکراتی با اوکراین درباره آینده الحاق این کشور به این اتحادیه را دسامبر سال جاری میلادی آغاز کند.

اتحادیه اروپا قصد دارد تا مذاکراتی با اوکراین درباره آینده الحاق این کشور به این اتحادیه را دسامبر سال جاری میلادی آغاز کند.

 

 

*** مذاکرات روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا دسامبر اعلام می‌شود

 

 

به گزارش سروش، به گفته سه تن از دیپلمات‌های مطلع، سران کشورهای اتحادیه اروپا در حال آماده سازی نظر مثبت و چراغ سبز به کی‌یف برای آغاز مذاکرات رسمی پیوستن اوکراین به اتحادیه پیش از پایان سال جاری میلادی هستند.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی در سخنرانی خود برای پارلمان اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی گفته بود که آینده اوکراین در اتحادیه است.

کشورهای عضو اتحادیه در ژوئن سال جاری میلادی وضعیت کاندیدا را برای عضویت در اتحادیه اروپا اعطا کردند و کمیسیون اروپایی قرار است گزارش پیشرفت را در مورد اینکه چگونه اوکراین و سایر اعضای مشتاق شرایط بلوک را برای پیوستن به این اتحادیه در ماه نوامبر برآورده می‌کنند، منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفت، زمانیکه این گزارش به‌روز شود، کمیسیون اروپایی بیانیه‌ای صادر می‌کند که بر اساس آن اعضای اتحادیه دیگر نمی‌توانند به سادگی بگویند که مذاکرات نباید انجام شود. البته فشار سیاسی پیرامون چنین مساله‌ای برای اعضای اتحادیه به قدری زیاد است که نمی‌توانند در برابرش مقاومت کنند.

فرض کار در واقع این است که تا دسامبر، شورای اروپا تصمیم خواهد گرفت که مذاکرات را آغاز کند.

هرگونه تصمیم برای آغاز مذاکرات رسمی برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا یک مبارزه قانونی و سیاسی است. در ازای آغاز مذاکرات، اوکراین از نظر قانونی ملزم به رعایت هفت شرط مطرح شده از سوی کمیسیون اروپایی است که شامل اصلاحات سیستم قضایی و مبارزه با فساد می‌شود.

تا اوت سال جاری میلادی، تنها دو شرط از هفت شرط توسط اوکراین رعایت شده است.

از آنجاکه اوکراین شاید نتواند تا زمان برگزاری نشست سران کشورهای اروپایی و دولت‌ها در اواسط دسامبر ۲۰۲۳ تمامی شروط را رعایت کند، این مقام‌ها به دنبال بیانیه‌ای سیاسی هستند تا اگر چارچوب قانونی مذاکرات هنوز نهایی نشده باشد، مجوز مذاکرات را صادر کنند.

هدف این است که توافق سیاسی در دسامبر درباره آغاز مذاکرات صورت گیرد. همچنین تصمیم قانونی در تایید اوکراین شاید اوایل سال آتی میلادی اتخاذ شود.

یک دیپلمات دیگر مطلع نیز گفت،‌ سران کشورهای اروپایی سیگنال مثبتی درباره عضویت آتی اوکراین در دسامبر صادر می‌کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه