کد خبر:280225
پ
۴۱۰۵۰۸۳
معاون پژوهشی وزیر علوم:

مشارکت ۷۲ دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان

معاون پژوهشی وزیر علوم از مشارکت ۷۲ دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان خبر داد.

معاون پژوهشی وزیر علوم از مشارکت ۷۲ دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان خبر داد.

 

 

*** مشارکت ۷۲ دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان

 

 

به گزارش سروش، پیمان صالحی در این خصوص توضیح داد:

ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به ذینفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته‌های دانشگاهی به منظور شفاف‌سازی و آگاهی‌بخشی و همچنین رصد آمار و اطلاعات درخصوص رشته‌های آموزشی می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی مؤثر باشد. بدین منظور پیمایش اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سال ۱۳۹۷ در معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه رصد اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان یکی از برنامه‌های مهم در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور است، اظهار داشت:

خوشبختانه با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، فعالیت‌ها و اقدامات مؤثری صورت گرفته و آخرین آمار و اطلاعات نیز در گزارشی تدوین شده است.

 

معاون پژوهشی وزیر علوم تصریح کرد:

بر اساس آمار سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۲ دانشگاه با پایش اطلاعات از ۲۱ هزار و ۴۱۵ دانشجو رصد اشتغال دانش‌آموختگان را انجام داده‌اند. امید است با جدیت و تلاش روزافزون شاهد ارتباط هرچه بیشتر دانش‌آموختگان با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان باشیم.

 

کتابی با عنوان پایش وضعیت اشتغال دانش ‌آموختگان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه