کد خبر:292079
پ
پورابراهیمی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد

مصوبه جدید ارزی دولت و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمیایی؛ آری یا خیر؟/ دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی را به خود مردم دهد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مصوبه جدید ارزی دولت و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمیایی توضیحاتی ارائه داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مصوبه جدید ارزی دولت و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمیایی توضیحاتی ارائه داد.

 

 

*** مصوبه جدید ارزی دولت و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمیایی
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، محمدرضا پورابراهیمی در مورد مصوبه جدید ارزی دولت و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمیایی اظهار داشت:

طبق تجربیات در سنوات گذشته و با توجه به آنکه اثرات تخصیص ارز ترجیحی در سفره مردم دیده نشد و فقط یک عده‌ای خاص از این سیاست‌گذاری بهره می‌بردند در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به دولت اجازه دادیم اگر می‌خواهد ارز ترجیحی وجود داشته باشد، باید تضمین کند که قیمتی کالاهایی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد متناسب با ارز ترجیحی باشد.

 

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

به عبارت دیگر باید اثر تخصیص ارز ترجیحی در ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره و سفره مردم مشاهده شود اما واقعیت این است که هر زمان در اقتصاد ارز ترجیحی داده شده برخی افراد سودجو از فاصله قیمتی ارز سوءاستفاده کرده‌اند.

سیاست‌های ارزی مطلوب مورد نظر مردم این است که نتیجه این برنامه‌ها منجر به کاهش تورم شود و مردم اثر این تصمیم‌ها را در کاهش قیمت کالاهای مورد نیاز خود ببینند.

 

 

*** مصوبه جدید ارزی دولت اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی 
 

 

به گزارش سروش، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، مصوبه جدید ارزی دولت را در حذف رانت و ریل‌گذاری صحیح به سمت اقتصاد مقاومتی خواند و بیان داشت:

با اجرای مصوبه جدید ارزی، دولت باید با نظارت بیشتر و مدیریت در حوزه سیاست ارزی مانع افزایش تورم در جامعه شود.

اختصاص ارز ترجیحی باید یک شرط بزرگ داشته باشد که اثرات آن در حلقه نهایی بازار یعنی مصرف‌کنندگان دیده شود اما وقتی این سیستم نظارتی وجود ندارد بهتر است دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی را از طریق بازسازی منابع به خود مردم دهد، اقدامی که در برهه‌ای از سوی دولت انجام شد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه