کد خبر:281665
پ
لایت فارکس

معرفی حساب ECN لایت فارکس

لایت فارکس بروکر (کارگزار) یکی از اصلی‌ترین ارکان در بازار فارکس به‌حساب می‌آید، چراکه تمامی معامله‌گران شخصی برای ورود به بازار، نیازمند یکی از این بروکرها هستند. لایت فارکس یکی از همین کارگزاری‌های معتبر محسوب می‌شود که کار خود را از سال ۲۰۰۵ در جزایر مارشال آغاز کرده و امروزه به دلیل ویژگی‌ها و خدمات […]

لایت فارکس

لایت فارکس

بروکر (کارگزار) یکی از اصلی‌ترین ارکان در بازار فارکس به‌حساب می‌آید، چراکه تمامی معامله‌گران شخصی برای ورود به بازار، نیازمند یکی از این بروکرها هستند. لایت فارکس یکی از همین کارگزاری‌های معتبر محسوب می‌شود که کار خود را از سال ۲۰۰۵ در جزایر مارشال آغاز کرده و امروزه به دلیل ویژگی‌ها و خدمات خود، یکی از برورکرهای محبوب و پرمشتری بازار تبدیل شده‌است. این کارگزاری که سال گذشته نام خود را به لایت فایننس تغییر داد، در این ۱۷ سال خدمات متعددی را به مشتریان خود در بازار فارکس عرضه کرده‌است. در این نوشته نیز قصد داریم ضمن معرفی کارگزاری لایت فایننس، با انواع حساب آن و جزئیات آن‌ها آشنا شویم. اگر به‌دنبال مقاله‌ای برای معرفی جامع این بروکر هستید، حتماً تا پایان همراه ما باشید.

کارگزاری لایت فارکس چیست؟

بروکر لایت فارکس که اخیراً نام خود را به لایت فایننس تغییر داده‌است، فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ و در جزایر مارشال آغاز کرد، بنابراین این کارگزاری ۱۷ سال است که در بازار فارکس فعالیت می‌کند و در این مدت، خدمات بسیار متعددی را به مشتریان خود ارائه کرده‌است. در این بخش از نوشته، ویژگی‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • تغییر نام

با توجه به سابقهٔ طولانی این بروکر فارکس، این پرسش برای معامله‌گرانی که تجربهٔ فعالیت در آن را دارند پیش می‌آید که این تغییر نام چه علتی داشته‌است. شایعات فراوانی در رابطه با این تغییر بوجود آمد که بسیاری از آن‌ها، بروکر LiteForex را به تخلف یا کلاهبرداری متهم می‌کردند. اما دلیل اصلی این تغییر نام، اضافه‌شدن نمادهای معاملاتی متعددی بود که از بازارهای مالی دیگر وارد این بروکر شدند. درواقع این بروکر دیگر محدود به بازار فارکس نیست. همین موضوع باعث حذف عنوان فارکس از نام این کارگزاری شد و اکنون آن را با نام کارگزاری لایت فایننس می‌شناسند.

اگر تاکنون تخلفی از این بروکر سر زده‌بود، خبرهای موثقی از آن منتشر می‌شد یا در شرح علت آن پنهان‌کاری صورت می‌گرفت، درحالی‌که آن‌ها علت این تغییر نام را به‌طور رسمی اعلام کردند. با توجه به گسترش بازارهای مالی متعددی که در فارکس قابل معامله هستند، احتمالاً به‌زودی در سایر کارگزاری‌ها نیز شاهد تغییر نام خواهیم بود.

  • رگولاتوری

یکی از اصلی‌ترین معیارها در تعیین میزان اعتبار یک بروکر، داشتن رگولاتوری معتبر است. بروکر لایت فارکس که تحت تائیدیه Marshall Islands فعالیت می‌کند، مورد حمایت کمیسیون امنیت و مبادلات قبرس (CySEC) قرار دارد. هم‌چنین گفتنی است بروکرهایی که خدمات خود را به کاربران ایرانی بازار فارکس نیز عرضه می‌کنند، فعالیت در ایران را به‌وسیلهٔ شعبهٔ آفشورد خود انجام می‌دهند. برای بررسی کامل رگولاتوری لایت فایننس به این لینک مراجعه نمایید.

  • پلتفرم‌های معاملاتی

بروکر لایت فایننس مانندی بسیاری دیگر از رقبای خود در بازار، دو پلتفرم محبوب معاملاتی فارکس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هر دو پلتفرم متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ هم از طریق حساب‌های واقعی و هم دمو قابل استفاده هستند که هرکدام ویژگی‌های مربوط به خود را دارند.

متاتریدر ۴ که محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی میان کاربران به‌حساب می‌آید، با تمام امکانات در لایت فایننس قابل دسترسی است. دسترسی به پلتفرم‌های گوناگون روی ویندوز، مک، مولتی ترمینال، وب تریدر اندروید و iOS با تنها یک بار ورود، یکی از مهم‌ترین امکانات این پلتفرم محسوب می‌شود. اسپرد صفر پیپ و معامله بیش از ۵۵ نماد معاملاتی، از دیگر مزایای آن به‌شمار می‌رود. پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ علاوه‌بر قابلیت‌های ذکرشده برای نسخهٔ قبل، امکانات بیشتری را با تمرکز در چندین بازار معاملاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. معاملهٔ فارکس، طلا، نفت و شاخص‌ها همگی از روی یک پلتفرم، از قابلیت‌های متاتریدر ۵ است. بیش از ۸۰ ابزار تحلیل تکنیکال و ۵۵ نماد معاملاتی گوناگون، دیگر مزایای این پلتفرم به‌حساب می‌آیند.

 

حساب سنت لایت فایننس

 

  • حساب اسلامی

وجود حساب اسلامی در کارگزاری‌ها که با عنوان حساب سواپ رایگان هم شناخته می‌شود، یکی از مزیت‌های مهم بین فعالان بازار فارکس ایران است. لایت فارکس نیز جزو بروکرهای ارائه‌دهندهٔ حساب اسلامی محسوب می‌شود که پس از افتتاح حساب در آن، می‌توانید درخواست تبدیل به حساب اسلامی را ثبت کنید. در حقیقت هنگامی که یک معاملهٔ فارکس را باز می‌کنید، با اصطلاحی به نام سواپ یا نرخ بهرهٔ شبانه مواجه خواهید شد. اگر معاملهٔ شما بیش از ۲۴ ساعت باز بماند، این نرخ بهره‌روی پوزیشن شما اعمال می‌شود. افتتاح حساب اسلامی، شما را از پرداخت این نرخ بهره معاف می‌کند. برای یادگیری نحوه افتتاح حساب اسلامی لایت فارکس می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

انواع حساب در لایت فارکس

حساب‌های معاملاتی کارگزاری لایت فایننس به سه دستهٔ ECN، Classic و Cent تقسیم می‌شوند. در این بخش از نوشته، توضیح مختصری را در رابطه با آن‌ها ارائه می‌دهیم.

۱. حساب ECN

حساب ECN در لایت فارکس، اسپرد شناوری دارد که از مقدار صفر آغاز می‌شود. کارمزد آن در جفت‌ارزهای بزرگ، به ازای هر لات معادل ۱۰ دلار بوده و بیشترین اهرم لوریج این حساب ۱:۱۰۰۰ است. گفتنی است که برای دست‌یابی به این حساب، حداقل به ۵۰ دلار سپرده نیاز خواهید داشت.

۲. حساب Classic

با استناد به وب‌سایت همین کارگزاری، این حساب بهترین انتخاب برای معامله‌گران باتجربه و حرفه‌ای است. حساب کلاسیک دارای اسپردی شناور است که از ۱/۸ آغاز می‌شود. این حساب که حد اهرم ۱:۱۰۰۰ دارد، هیچ پورسانتی از شما دریافت نمی‌کند. شایان ذکر است که این حساب نیز مانند ECN، در اکثر سفارشات به حداقل ۵۰ دلار واریز اولیه احتیاج دارد.

۳. حساب Cent

حساب سنت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران تازه‌کار محسوب می‌شود. در این حساب پس از واریز اولیه ۱۰ دلار و افتتاح آن، با حداقل واریز ۱ دلاری نیز می‌توان وارد معاملات بازار فارکس شد. هرچند که توصیهٔ خود بروکر واریز حداقل ۵۰ دلار است، اما حساب Cent را می‌توان یکی از قابلیت‌های بسیار مناسب برای مشتریان تازه‌وارد کارگزاری لایت فایننس دانست.

 

لایت فارکس

جزئیات حساب ECN

در قسمت قبلی مقاله، با انواع حساب‌های معاملاتی در کارگزاری لایت فارکس آشنا شدیم. در میان آن‌ها، حساب ECN را می‌توان بهترین و کاربردی‌ترین حساب در این بروکر دانست. برخلاف سایر حساب‌های معاملاتی لایت فایننس که در محیط بازسازی‌شده بروکر فعالیت دارد، مشتریان این حساب می‌توانند با اتصال واقعی به بازار جهانی، به معاملات خود بپردازند.

برخورداری از شفافیت معاملاتی، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های حساب‌های ECN است که باعث کاهش چشم‌گیر خطای تغییر قیمت در هنگام معاملات می‌شود. درواقع شبکهٔ ارتباطات الکترونیک (Electronic Communications Network) که با نماد اختصاری ECN نمایش داده می‌شود، یک تکنولوژی منحصربه‌فرد در معاملات بازار فارکس است که بدون دخالت کارگزاری مبدأ فعالیت می‌کند.

مبلغ افتتاح این نوع حساب در لایت فایننس ۵۰ دلار است و حداکثر لوریج ۱:۵۰۰، سود سالانه ۲/۵ درصد و اسپرد شناور با شروع صفر، ویژگی‌های این حساب به‌شمار می‌روند. به‌طورکلی این حساب‌ها اسپرد بسیار کمی دارند و بهترین گزینه برای سرمایه‌‌گذاری و معامله‌‌گران حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

از سایر ویژگی‌های حساب‌های ECN در این بروکر، می‌توان به کمیسیون نیم دلاری در هر لات، حداقل و حداکثر معاملات از ۰/۰۱ تا ۱۰۰ لات و استاپ‌اوت ۲۰ درصدی اشاره کرد. در پایان نیز می‌توان اشاره مجددی داشت که امکان معامله بر ارزهای دیجیتال و قابلیت حساب اسلامی، در این نوع حساب برقرار است.

 

بهترین بروکر

کلام پایانی

لایت فارکس یکی از کارگزاری‌های شناخته‌شده بازار فارکس محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۵ درحال ارائه خدمات در این بازار بوده و در کشور ایران نیز فعالیت دارد. رگولاتوری CySEC (کمیسیون امنیت و مبادلات قبرس)، یکی از اصلی‌ترین عوامل اعتبار این بروکر به‌شمار می‌رود. کارگزاری لایت فایننس سه نوع حساب معاملاتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که EMC، Classic و Cent، انواع این حساب‌ها هستند. دو نوع اول برای معامله‌گران حرفه‌ای‌تر و حساب سنت برای افراد تازه‌کار مناسب‌تر است.

در این مقاله با جزئیات حساب ECN در لایت فایننس آشنا شدیم و اشاره کردیم که سپردهٔ اولیهٔ موردنیاز برای افتتاح این حساب ۵۰ دلار است و با حداکثر لوریج ۱:۵۰۰، سود سالانه ۲/۵ درصد و اسپرد شناور با شروع صفر، به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند. به‌طورکلی ECN یک تکنولوژی در معاملات بازار فارکس است که کارگزاری مبدأ دخالتی در آن نداشته و به دلیل اسپرد بسیار کم، گزینهٔ مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. این مقاله، بخشی از مقالهٔ اصلی ارزیابی بروکر لایت فارکس بوده که در وب‌سایت بهترین هست منتشر شده و بازتابی از آن در رسانه سروش در اختیار شما قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه