کد خبر:294392
پ
کوچکی نژاد
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

میانگین قیمت مسکن در تهران به متری ۸۰ میلیون تومان رسیده است/ تاخیر ۸ ماهه مرکز آمار در ارائه اطلاعات وضعیت مسکن روند تصمیم‌گیری خلا ایجاد می‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن در تهران و رسیدن به میانگین متری ۸۰ میلیون تومان، نسبت به تاخیر ۸ ماهه مرکز آمار در ارائه اطلاعات وضعیت مسکن انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن در تهران و رسیدن به میانگین متری ۸۰ میلیون تومان، نسبت به تاخیر ۸ ماهه مرکز آمار در ارائه اطلاعات وضعیت مسکن انتقاد کرد.

 

*** تاخیر ۸ ماهه مرکز آمار در ارائه اطلاعات وضعیت مسکن

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از تاخیر ۸ ماهه مرکز آمار در ارائه اطلاعات وضعیت مسکن، اظهار داشت:

وجود آمار و اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری صحیح دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و اساسی است.

هنگامی که مرکزی برای این مهم شکل می‌گیرد اما در زمان مقرر نمی‌تواند به وظایفش به خوبی عمل کند به ویژه در حوزه مسکن که زیر بنای اقتصاد کشور و نیاز واقعی مردم است در روند تصمیم‌گیری خلا ایجاد می‌‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مرکز آمار باید به موقع اطلاعات وضعیت مسکن را در اختیار مجریان قرار دهد عنوان کرد:

این مرکز باید تاخیر پیش آمده را جبران کرده و اطلاعات وضعیت مسکن را به ویژه در زمان اوج جا به جایی مستاجران که پیش از شروع فصل تابستان است در اختیار دستگاه‌های اجرایی برای اتخاذ تصمیم مناسب قرار دهد.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** افزایش قیمت مسکن 

 

به گزارش سروش، رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان و با اشاره به افزایش قیمت مسکن در تهران و رسیدن به میانگین متری ۸۰ میلیون تومان، عنوان گفت:

کماکان نیاز به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی داشته و از برنامه ساخت واحدهای مسکونی نیز عقب هستیم.

بی‌تردید عامل اصلی گرانی مسکن برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا است.

خوشبختانه برگزاری جلسات شورای عالی مسکن و پیگیری های رئیس جمهور در کنار پیش رفت طرحهای نهضت ملی مسکن به لحاظ روانی بسیار موثر بوده و برای مردم امیدوارم کننده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه