کد خبر:294254
پ
داوود-منظور-رئیس-سازمان-امور-مالیاتی
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ناترازی ۴۰ درصدی بخش درآمدهای نفتی بودجه کشور/ تامین کسری بودجه با استقراض جبران خواهد شد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام ناترازی ۴۰ درصدی بخش درآمدهای نفتی بودجه کشور تاکید کرد استقراض از بانک مرکزی و بانک‌ها نخواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام ناترازی ۴۰ درصدی بخش درآمدهای نفتی بودجه کشور تاکید کرد استقراض از بانک مرکزی و بانک‌ها نخواهیم داشت.

 

*** وضعیت ناترازی بودجه کشور

 

به گزارش سروش، داود منظور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ناترازی در رقم بودجه سال جاری اظهار داشت:

در پیش‌بینی در قانون بودجه و کمیسیون‌های مجلس در سال گذشته، قیمت نفت ۸۵ دلار فرض شده است که در خیلی از ماه‌های سال این رقم اتفاق نمی‌افتد و میزان صادرات هم بالاتر از ظرفیت قابل تحقق درنظر گرفته شده است لذا در بخش فروش نفت عدم تحقق داشتیم.

 

وی در ادامه، افزود:

البته وزارت نفت همه امکانات صادراتی را درنظر گرفته است اما پیش‌بینی در درآمدهای نفتی موجب ناترازی در بودجه شد و ناترازی در بخش درآمدهای نفتی ۴۰ درصد بیش‌برآوردی داشت.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** رویکرد دولت برای جبران کسری بودجه

 

به گزارش سروش، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان و با اعلام اینکه “با ابزارهایی که در اختیار داریم از جمله ابزار تخصیص به‌دنبال رفع ناترازی هستیم”، درباره استفاده از روش استقراض تصریح کرد:

استقراض از بانک مرکزی و بانک‌ها نخواهیم داشت ولی با اختیارات قانونی می‌توانیم از سپرده‌های قانونی دولت استفاده کنیم که بعد از دو ماه این سپرده‌ها باید مجدداً پرداخت و جایگزین شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه