کد خبر:283565
پ
محمدرضا حیاتی سروش
دبیر کميسيون اقتصاد و سرمایه‌گذاری انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، پاسخ داد

نیروگاه‌های خورشیدی بالاپشت‌بامی چه فوایدی برای مردم دارد؟

دبیر کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به ویژگی‌های نیروگاه‌های خورشیدی، فواید استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی بالاپشت‌بامی را تشریح کرد‌.

دبیر کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به ویژگی‌های نیروگاه‌های خورشیدی، فواید استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی بالاپشت‌بامی را تشریح کرد‌.

 

*** نیروگاه‌های خورشیدی بالاپشت‌بامی

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، بدون شک یکی از مزایای اصلی احداث نیروگاه خورشیدی پشت ‌بامی توسط شهروندان، وجود امکان سرمایه‌گذاری و کسب درآمد است.
مشترکین برق می‌توانند با فروش برق تولیدی نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی خود به وزارت نیرو، به مدت ۲۰ سال کسب درآمد داشته باشند.

در حال حاضر، وزرات نیرو برق تولیدی یک نیروگاه خورشیدی پشت بامی با ظرفیت کمتر از ۲۰ کیلووات را با قیمت پایه ۱۰۴۰ تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت، به‌طور تضمینی خریداری می‌کند.

به‌طور متوسط درآمد نیروگاه خورشیدی پشت بامی در سال اول با ظرفیت ۵ کیلووات حدود ۹۰۰.۰۰۰ تومان در هر ماه است.

احداث نیروگاه خورشیدی خانگی را می‌توان یک سرمایه‌گذای بلند مدت و با ریسک پایین دانست که در شرایط ناپایدار اقتصادی می‌تواند گزینه‌ای ارزشمند برای سرمایه‌گذاری شهروندان باشد.

خبرنگار صنایع به جهت بررسی هرچه بیشتر ابعاد این موضوع گفتگوی اختصاصی را با دبیر کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده است که در ادامه ملاحظه خواهید نمود.

 

*** فواید استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی بالاپشت‌بامی

 

محمدرضا حیاتی در ابتدای این گفتگو پیرامون ظرفیت نصب شده بابت استحصال نیروگاه‌های خورشیدی، اظهار داشت:

کشوری ما ۳۰۰ روز منابع آفتابی دارد که می‌توانیم نزدیک به ۱۷۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده بابت استحصال نیروگاه‌های خورشیدی داشته باشیم.

این موضوع باعث شده وزارت نیرو برای استفاده مردم جذابیت‌هایی ایجاد کند و اخیرا هم ۵ نهاد حمایتی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، توسعه روستایی ریاست جمهوری و بسیج سازندگی تفاهم نامه‌ای نوشتند که ۵۵۰ واحد سامانه خورشیدی که نزدیک ۲۷۵۰ مگاوات است را با حمایت از مردم محروم آن مناطق استفاده کند.

 

وی در ادامه، تشریح کرد:

توانمند سازی مردم، اشتغال پایدار، درامد دائم از جذابیت‌هایی است که می‌تواند مردم را ترغیب به شرکت در این طرح‌ها کنند.

این مساله را در دیگر کشورهای دنیا نیز می‌توانیم مشاهده کنیم، به عنوان مثال در آفریقا و در گزارش‌هایی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده، نزدیک به ۲۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های بالاپشت بامی داشتیم که با جذابیت‌های ایجاد شده نظیر بازگشت ۳ ساله درامد، بسیار مفید بوده است.

 

*** درآمدهای جذاب نیروگاه‌های بالاپشت بامی

 

به گزارش سروش، دبیر کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر در پایان این بخش از صحبت‌های خود، اظهار داشت:

در ایران نیز شاهدیم در شهر‌هایی مثل سمنان، یزد و زاهدان نیروگاه‌های حمایتی نصب شده درآمد ماهانه ۵٫۵ میلیون تومان بعد از پایان اقساط وام بانکی داشته که این موضوع جذابیت زیادی ایجاد می‌کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه