کد خبر:297574
پ
سید علیرضا میرمحمد صادقی
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی:

وصول ۴.۵ میلیارد دلار از بدهی ارزی صندوق توسعه ملی در دولت سیزدهم/ تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی ضمن اعلام وصول ۴.۵ میلیارد دلار از بدهی ارزی صندوق توسعه ملی در دولت سیزدهم، از تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها طی دو سال اخیر خبر داد.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی ضمن اعلام وصول ۴.۵ میلیارد دلار از بدهی ارزی صندوق توسعه ملی در دولت سیزدهم، از تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها طی دو سال اخیر خبر داد.

 

 

*** تغییر سیاست‌های کلان صندوق توسعه ملی
 

 

به گزارش سروش، سید علیرضا میرمحمد صادقی با بیان اینکه سیاست کلان صندوق در دوره جدید تغییر کرد در این دوره وصول مطالبات با شدت و دقت از دولت و بخش خصوصی دنبال شد، اظهار داشت:

همچنین حکمرانی صندوق را تثبیت کردیم و در کنار آن شفاف سازی انجام شد.

از دیگر اقدامات حرکت به سمت سرمایه‌گذاری بود و سرمایه‌گذاری با نوع بنگاه سازی بود نه بنگاه‌داری و آخرین اقدام استفاده از تجربه صندوق‌های ثروت ملی بود.

 

 

وی درباره بدهکاران بانکی گفت:

با توجه به بدهکاران بانکی به این سمت رفتیم که حجم بدهی این بانک‌ها را کم کنیم و در بحث بدهکاران ارزی موفق شدیم ۴۰۰ میلیون دلار از بدهی بخش خصوصی واقعی را اخذ کنیم در دو سال و نیم گذشته ۴.۵ میلیارد دلار از بدهی ارزی نقد شد و ۱.۶ میلیارد از این مبلغ مربوط به یک سال گذشته شد.

در یک سال گذشته ۱۱۰ میلیون دلار از دارایی معوق تملک شد و تفاهماتی با بانک‌های عامل انجام دادیم و در آینده نزدیک ۲ میلیارد دلار دیگر طلب وصول می‌شود و در ازای آن طرح‌ها به بانک‌ها واگذار می‌شود.

صندوق ۵۰۰ میلیون دلار در پروژه جدید ارزی در حوزه نفت و داروسازی سرمایه‌گذاری کرده است.

سپرده‌گذاری ارزی دیگر اقدامی بود که به صورت یک ساله، دو ساله و سه ساله به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار با برخی بانک‌ها قرارداد سپرده‌گذاری ارزی منعقد شده است.

از ۳۶۵ طرح در قالب سپرده‌گذاری و عاملیت صندوق در این مدت ۲۱ طرح به صورت کامل تسویه شده است.

 

 

*** در حوزه وصول مطالبات ریالی مشکلی نداریم
 

 

به گزارش سروش، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در پایان و با بیان اینکه در حوزه وصول مطالبات ریالی مشکلی نداریم، بیان داشت:

در دو سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات خود را در اختیار بانک‌ها قراردادیم و ۱۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به یک سال گذشته بود.

صندوق توسعه در خصوص تعهدی که بازار سرمایه و صندوق تثبیت داشت ۱۰ همت در اختیار آن قرار داده و ۳ همت از آن مربوط به یک سال گذشته بود.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه