کد خبر:293272
پ
خرید+تضمینی+گندم
سرپرست اداره کل غله  خدمات بازرگانی استان مرکزی:

پرداخت ۷۵ درصد پول گندم به کشاورزان استان مرکزی/ ۷۰ هزار تن گندم مازاد داریم

سرپرست غله استان مرکزی با اشاره به وجود ۷۰ هزار تن گندم مازاد در استان مرکزی عنوان کرد ۷۵ درصد وجه گندم خریداری شده در استان مرکزی به حساب کشاورزان واریز شد.

سرپرست غله استان مرکزی با اشاره به وجود ۷۰ هزار تن گندم مازاد در استان مرکزی عنوان کرد ۷۵ درصد وجه گندم خریداری شده در استان مرکزی به حساب کشاورزان واریز شد.

 

 

*** پرداخت ۷۵ درصد پول گندم به کشاورزان استان مرکزی
 

 

به گزارش سروش، وحید کریمی با اشاره به خرید ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم تضمینی از کشاورزان، گفت:

ارزش گندم خریداری شده بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان است که تا روز گذشته ۲ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است. 

 

 

وی با بیان اینکه فقط ۲۵ درصد مطالبات کشاورزان باقی مانده است، افزود:

۴۱۵ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان در ۲۴ ساعته گذشته پرداخت شده و تنها ۹۴۲ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان باقی مانده که تا ۱۰ روز دیگر به صورت کامل تسویه می‌شود. 

 

 

سرپرست اداره کل غله  خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد:

حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن مصرف گندم در بخش خانگی و حدود ۲۰ هزار تن گندم نیز مصرف صنف و صنعت است و خوشبختانه با خریدی که امسال انجام شد و همچنین رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل و رشد ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ ، ۷۰ هزار تن گندم مازاد در استان وجود دارد که در حال ارسال از طریق ریل و جاده‌ای به استان‌های مقصد است. 

 

 

کریمی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ نیز ۸۸ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان ثبت شد و سال گذشته نیز ۱۹۶ هزار تن و امسال بیش از ۲۵۵ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان مرکزی انجام شد، گفت:

همان طور که خودکفایی در کشور برای تأمین آرد نانوایی‌ها ایجاد شده است، این موضوع را برای استان نیز شاهد هستیم و حجم خرید گندم در استان مرکزی خودکفایی لازم را برای کل نیاز استان دارد. 

 

 

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ مرکز خرید گندم در استان مرکزی، خاطرنشان کرد:

شهرستان‌‌های بزرگی مانند شازند امسال نیز رکورد بسیار خوبی را با بیش از ۶۰ درصد رشد کسب کرد، این در حالی است که نسبت به سال گذشته ۷ مرکز خرید جانمایی شده بود که در این مراکز خرید گندم انجام شده است. 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه