کد خبر:289962
پ
۶۲۶۹۲۳۴۲
سروش گزارش می‌دهد:

چهار سال حبس، مجازات افسر آمریکایی دخیل در قتل جورج فلوید

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، مقام‌های قضایی این کشور برای یک افسر واحد پلیس شهر مینیاپولیس که چهارمین و آخرین متهم در پرونده قتل جورج فلوید است حکم مجازات چهار سال حبس را صادر کردند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، مقام‌های قضایی این کشور برای یک افسر واحد پلیس شهر مینیاپولیس که چهارمین و آخرین متهم در پرونده قتل جورج فلوید است حکم مجازات چهار سال حبس را صادر کردند.

 

 

*** چهار سال حبس، مجازات افسر آمریکایی دخیل در قتل جورج فلوید

 

 

به گزارش سروش، “تو تائو” مامور پلیسی است که در روز ۲۵ مه ۲۰۲۰ هنگامی که درک شووین، متهم اصلی قتل جورج فلوید زانویش را به مدت حدود ۱۰ دقیقه روی گردن این سیاهپوست آمریکایی قرار داده و خفگی او را موجب شد، همزمان در نزدیکی او نگهبانی می‌داد و مراقب نزدیک شدن رهگذران به صحنه حادثه بود.

 

 

پیتر کاهیل، قاضی آمریکایی رسیدگی‌کننده به پرونده قتل جورج فلوید، تو تائو را از بابت مشارکتش در این قتل ملامت کرده و گفت:

“انتظار داشتم که شاهد پشیمانی و تاسف بیشتر و قبول مسئولیت از جانب شما و حرف زدن کمتر باشم.

تائو در شهادت‌هایش در این دادگاه گفت، نقش او در صحنه این حادثه صرفا یک “مانع ترافیکی انسانی” بوده اما قاضی دادگاه در ماه مه گذشته او را از بابت کمک کردن و تشویق به آدمکشی در جریان قتل جورج فلوید گناهکار شناخت.

قاضی کاهیل بیان کرد: “با در نظر گرفتن کلیت شرایط این اتفاق، اسناد و مدارک مسلمی هستند که نشان می‌دهند اقدامات از نقطه نظر معقولیت یک افسر پلیس، نامعقول بودند.”

او اضافه کرد:‌”اقدامات تائو حتی از این جنبه معقول‌تر است که او وظیفه داشت جلوی استفاده افراطی دیگر افسران از زور را بگیرد و برای دادن کمک‌های پزشکی نیز آموزش دیده بود.”

قاضی این دادگاه این افسر پلیس را به ۵۷ ماه زندان ( چهار سال و ۹ روز) محکوم کرد که شش ماه از آنچه دادستان‌ها توصیه کردند، بیشتر است. 

درک شووین، متهم اصلی قتل جورج فلوید هم‌اکنون در حال گذراندن مجازات ۲۲ سال و نیم حبس به اتهام قتل و آدمکشی است.

توماس لین و جی. آلکساندر کوئنگ، دو پلیس دیگر متهم شده در پرونده قتل جورج فلوید هستند که مجازات‌های حبسی به طول سه سال و سه سال و نیم به خاطر مشارکت در قتل و تشویق آن دریافت کردند.

به دنبال مرگ جورج فلوید، موجی از اعتراضات آمریکا و دیگر کشورهای جهان را به لرزه درآورد.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه