کد خبر:289064
پ
۱۷۰۴۶۴۵۳۳
سروش گزارش می‌دهد:

ژاپن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع می‌کند

سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز سه شنبه خبر داد این کشور در حال بررسی اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه روسیه به علت جنگ با اوکراین است.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز سه شنبه خبر داد این کشور در حال بررسی اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه روسیه به علت جنگ با اوکراین است.

 

 

*** ژاپن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع می‌کند

 

 

به گزارش سروش، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد دولت درباره اقدامات مشخصی که ژاپن «در پرتو اقدامات تنبیهی اروپا و ایالات متحده» انجام خواهد داد، بحث خواهد کرد و اضافه کرد هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

در حالی که ژاپن از فروردین ۱۴۰۱ ارسال خودروهای لوکس به ارزش بیش از ۶ میلیون ین (۴۳۰۰۰ دلار) را به روسیه ممنوع کرده است، به گفته کارشناسان، تحریم های جدید ممکن است خودروهای کارکرده با قیمت کمتر را که در روسیه تقاضای بالایی دارند، پوشش دهد.

این در حالی است که کشورهای غربی نیز تصمیم گرفته اند ممنوعیت صادرات خودرو به مسکو را تقویت کنند.

 

 

ماتسونو همچنین از خروج روسیه از توافق صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، انتقاد کرد و گفت:

این تصمیم «بسیار تأسف‌آور» است و ژاپن به‌دقت تأثیر آن بر عرضه جهانی غذا را زیر نظر خواهد گرفت.

 

 

دبیر ارشد کابینه ژاپن اضافه کرد:

«ژاپن با همکاری گروه هفت و جامعه بین‌الملل موکدا از روسیه می‌خواهد به قرارداد صادرات غلات بازگردد تا اطمینان حاصل شود این ابتکار عمل از سر گرفته می‌شود».

 

 

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با اعلام به تعلیق درآوردن طرح توافق صدور غلات اوکراین از سوی روسیه اعلام کرد که روسیه زمانی به توافقنامه بازمی‌گردد که پایبندی به بخش دوم توافق اجرا شود؛ این قسمت غرب را ملزم می‌کند تا محدودیت‌ها بر صادرات کشاورزی و کود را رفع کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه