کد خبر:283150
پ
۴۴۵۲۸۷۹
ادبیات دیگران؛

کتاب دکتر زوس ادامه پیدا می‌کند

کتاب مشهور دکتر زوس با عنوان «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» با دنباله‌ای جدید به کتاب‌فروشی‌ها برمی‌گردد.

کتاب مشهور دکتر زوس با عنوان «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» با دنباله‌ای جدید به کتاب‌فروشی‌ها برمی‌گردد.

 

 

*** کتاب دکتر زوس ادامه پیدا می‌کند

 

 

به گزارش سروش، دکتر زوس نویسنده و کاریکاتوریست مشهور آثار کودکان که سال ۱۹۹۱ از دنیا رفت، با دنباله جدیدی که بر کتاب مشهور وی یعنی «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» نوشته می‌شود، دوباره به بازار نشر بازمی‌گردد.

 

کتاب جدید علاقه‌مندان این قصه را به هوویل محل قصه قبلی برمی‌گرداند. این کتاب با همکاری بنیاد دکتر زوس و پنگوئن رندوم هاوس منتشر می‌شود و عنوانش هست:

چگونه گرینچ کریسمس را از دست داد». این کتاب نوشته آلیستر هایم است و آریستدیس روییز آن را تصویرگری کرده است. هر دوی این افراد با پروژه‌های قبلی دکتر زوس همراه بودند که «اگر من مدرسه تو را اداره می‌کردم» و «اگر من رای تو را داشتم» از جمله آنها هستند. کتاب «گربه توی کلاه» دکتر زوس بیش از ۲ دهه است که از کتاب‌های برگزیده آموزشی کتابخانه‌های آمریکاست.

 

داستان «چگونه گرینچ کریسمس را از دست داد» یک سال پس از ماجرای آن در سال ۱۹۵۷ می‌گذرد. این بار او قصد دارد با اثبات عشق خود به تعطیلات، دل بقیه مردم هوویل را به دست آورد و برای انجام این کار تصمیم می‌گیرد بزرگ‌ترین و تماشایی‌ترین درخت کریسمس را درست کند.

کتاب اصلی «گرینچ» تنها در آمریکا نزدیک به ۱۰ میلیون نسخه فروخته و مانند دیگر کتاب‌های دکتر زوس به چندین زبان ترجمه شده است.

از این کتاب بارها اقتباس شده و انیمیشنی با اقتباس از این کتاب در سال ۱۹۶۶ ساخته شد و یک فیلم زنده هم در سال ۲۰۰۰ با بازی جیم کری و یک فیلم انیمیشن در سال ۲۰۱۸ با صداپیشگی بندیکت کامبربچ از آن اکران شد.

این کتاب که به فارسی هم ترجمه و منتشر شده داستانی به زبانی ساده برای کودکان است که در آن گرینچ در غاری بالای شهر زندگی می‌کند.

او یک شخصیت عبوس با قلبی دو برابر کوچک‌تر از حد معمول است که ۵۳ سال است از کریسمس متنفر است و به دنبال راهی برای دزدیدن آن می‌خواهد خود را شبیه بابانوئل کند تا کریسمس را بدزدد.

سالروز تولد دکتر زئوس در روز ۲ مارس هر سال از سوی انجمن آموزش ملی برنامه کتاب‌خوانی در بسیاری از مدرسه‌ها برگزار می‌شود.

وی متولد سال ۱۹۰۴ بود و مدتی در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد اما تحصیلاتش را نیمه تمام گذاشت و به بیش از ۳۰ کشور سفر کرد و ۴۶ کتاب برای کودکان نوشت.

«چگونه گرینچ کریسمس را از دست داد» ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور ۱۴۰۲) منتشر می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه