کد خبر:300055
پ
۱۷۱۰۴۱۲۲۷
سروش گزارش می‌دهد:

کره جنوبی نظارت فضایی خود را تقویت می‌کند

کره جنوبی به بهانه آن چه تهدیدات کره شمالی خوانده، قصد دارد نظارت فضایی را تقویت کند.

کره جنوبی به بهانه آن چه تهدیدات کره شمالی خوانده، قصد دارد نظارت فضایی را تقویت کند.

 

 

*** کره جنوبی نظارت فضایی خود را تقویت می‌کند

 

 

به گزارش سروش، سئول و واشنگتن به دنبال تقویت همکاری امنیتی خود برای بازدارندگی در برابر ادعای تهدید از سوی کره شمالی، هستند؛ پیونگ‌یانگ در سال جاری موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را با قابلیت رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا آزمایش کرده است.

نیروی هوایی کره جنوبی در این راستا، واحد فضایی خود را راه اندازی کرده تا قدرت فضایی و قابلیت عملیات خود را همراه با نیروی فضایی آمریکا تقویت کند.

در ادامه برنامه‌های امنیت اطلاعاتی، کره جنوبی دومین ماهواره جاسوسی نظامی خود را دیروز (دوشنبه) در فضا قرار داد تا نظارت فضایی خود بر کره شمالی را تقویت کند و تهدیدات هسته ای و موشکی این کشور را در میانه افزایش تلاش پیونگ یانگ برای پرتاب ماهواره‌ها با اهداف گوناگون، کاهش دهد.

موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس اوایل روز گذشته این ماهواره شناسایی را از مرکز فضایی جان اف کندی در فلوریدا پرتاب کرد، این دومین ماهواره است که بر اساس برنامه کره جنوبی برای دستیابی به پنج ماهواره اطلاعاتی تا سال ۲۰۲۵ پرتاب شد.

کره جنوبی تا کنون برای دریافت تصاویر با وضوح بالا به دارایی های تجاری و نظامی آمریکا متکی بوده و تلاش می کند تا شبکه ماهواره ای نظامی مستقل خود را برای جمع آوری اطلاعات در مورد کره شمالی ایجاد کند.

مقامات نظامی کره جنوبی ابراز امیدواری کردند ماهواره‌های شناسایی به عنوان یک «چشم» برای سیستم حمله پیشگیرانه عمل کنند زیرا امکان شناسایی سریع علائم حملات احتمالی هسته‌ای و موشکی کره شمالی را فراهم می‌کنند.

این ماهواره ها بخشی از از سیستم بازدارندگی سه جانبه کره جنوبی است که شامل سیستم دفاع هوایی و موشکی کره و اقدامات گسترده و تلافی جویانه است.

ژنرال لی یانگ سو، رئیس ستاد نیروی هوایی کره جنوبی، در جریان یک کنفرانس ویدئویی پیش از پرتاب از مرکز فضایی کندی، گفت: استقرار ماهواره های نظامی، به عنوان نقطه شروعی برای نظارت بر همه تحرکات در منطقه بدون توجه به شرایط آب و هوایی خواهد بود و انتظار می‌رود که آن‌ها در آینده سرعت کامل شدن طرح بازدارندگی سه محوره را در سیستم ریزماهواره‌ای افزایش دهند.

به گفته تحلیلگران، انتظار می رود زمانی که این پنج ماهواره با هم کار کنند، پوشش منظمی را در فواصل زمانی حدود دو ساعت ارائه دهند.

در بلندمدت، کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۰ ماهواره جاسوسی کوچک و فوق کوچک را علاوه بر پنج ماهواره متوسط در مدار قرار دهد که ارتش این کشور را قادر می سازد هر ۳۰ دقیقه یا کمتر شبه جزیره کره را رصد کند.

انتظار می‌رود ماهواره‌های کوچک‌تر از یک موشک فضایی سوخت جامد بومی باشند که در حال حاضر در حال توسعه است. سوخت جامد ساده تر و مقرون به صرفه تر از وسایل نقلیه فضایی سوخت مایع است.

این پرتاب در حالی انجام می شود که پیونگ یانگ همچنین تلاش خود را برای دستیابی به قابلیت های شناسایی مبتنی بر فضا انجام می دهد که به طور بالقوه می تواند توانایی حمله دقیق این کشور به اهداف اصلی در کره جنوبی و ایالات متحده را افزایش دهد.

کره شمالی نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۲) با موفقیت اولین ماهواره نظارتی نظامی خود را در مدار زمین قرار داد و متعهد شده است که سه ماهواره نظارتی دیگر را در سال جاری میلادی پرتاب کند.

ارتش کره جنوبی از نزدیک تدارکات کره شمالی برای پرتاب دومین ماهواره نظارتی را در ماه جاری زیر نظر داشته است.

مقامات کره جنوبی حدس می زنند کره شمالی در برنامه فضایی خود با کمک فناوری روسیه پس از نشست بین کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر)، پیشرفت کرده است.

کره شمالی می‌گوید که ماهواره نظارتی این کشور از کاخ سفید، پنتاگون، تأسیسات نظامی اصلی در کره جنوبی و قلمروهای آمریکا در گوام و هاوایی عکس گرفته اما عکس های ماهواره ای مرتبط را منتشر نکرده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش