کد خبر:287927
پ
یسشیشسیس
سروش گزارش می‌دهد:

کمک مالی ۵۵ میلیارد دلاری اروپا به اوکراین

کمیسیون اروپا قصد دارد تا در حمایت از اوکراین و در بحبوحه ضدحملات این کشور علیه روسیه، پیشنهاد کمک ۵۵ میلیارد دلاری به کی‌یف را مطرح کند.

کمیسیون اروپا قصد دارد تا در حمایت از اوکراین و در بحبوحه ضدحملات این کشور علیه روسیه، پیشنهاد کمک ۵۵ میلیارد دلاری به کی‌یف را مطرح کند.

 

 

*** کمک مالی ۵۵ میلیارد دلاری اروپا به اوکراین 

 

 

به گزارش سروش، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که کمیسیون اروپا در راستای حمایت از اوکراین، قصد دارد تا در آستانه «کمیسیون احیای اوکراین» در لندن، پیشنهاد کمک مالی جدیدی در حدود ۵۵ میلیارد دلار برای کی‌یف مطرح کند.

این منابع مدعی شده‌اند در آستانه این کنفرانس که قرار است امروز در لندن برگزار شود، این پیشنهاد به طور رسمی رو خواهد شد. کنفرانس به اصطلاح «احیای اوکراین» از ۲۱ تا ۲۳ ژوئن(۳۱ خرداد تا ۲ تیر) در پایتخت انگلیس برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود نمایندگانی از موسسات مالی بین‌المللی، بخش خصوصی و جامعه مدنی، در آن حضور پیدا کنند. حاضران در این کنفرانس درباره حمایت مالی از اوکراین بحث خواهند کرد.

یکی از منابع آگاه مدعی شده که بر خلاف بسته‌های مالی قبلی که به اوکراین تخصیص یافته، مبلغ بسته جدید به‌جای استقراض از بازارها، به طور مستقیم از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تامین خواهد شد و هدف آن کمک به دولت اوکراین برای پرداخت هزینه‌های جاری و همچنین تامین هزینه اولویت‌های بازسازی اضطراری است.

این خبر پس از آن منتشر شد که کریستین لیندنر، وزیر اقتصاد آلمان هفته گذشته درباره عدم توانایی این کشور برای تزریق پول بیشتر به صندوق اتحادیه اروپا، به برلین هشدار داده بود.

کمیسیون اروپا پیش‌تر با اشاره به اینکه اوکراین، بودجه بلندمدت این کمیسیون در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ را «تا بالاترین حد تحلیل» برده، هشدار داده و اعلام کرده بود که آلمان و سایر اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا باید برای جبران مابه‌التفاوت بودجه، وارد عمل شوند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه