کد خبر:285301
پ
پنجمین روز بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی (۳۸)
نمایندگان در صحن مجلس:

گله‌مندی مردم از گرانی قبوض گاز/ بهینه‌سازی مصرف سوخت ضروری است

چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی مباحثی را در این زمینه مطرح کردند.

چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی مباحثی را در این زمینه مطرح کردند.

 

 

*** گله‌مندی مردم از گرانی قبوض گاز

 

 

به گزارش سروش، چند تن از نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و پس از قرائت گزارش کمیسیون انرژی در خصوص بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی مباحثی را در این زمینه مطرح کردند که به شرح زیر است:

 

 

عبدالعلی رحیمی مظفری در این زمینه اظهار داشت:

مشکل پیش آمده در افزایش تعرفه گاز خانگی به دلیل تغییر میزان و مصرف در هر پله بوده که باید جواب دهند چرا این اتفاق افتاده است.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

مصرف ۷ برابری انرژی در کشور ما نسبت به متوسط دنیا فاجعه است. باید مصرف انرژی در خانه‌، کارخانه و نیروگاه‌ها بهینه شده و استانداردسازی در صنعت و بخاری‌ها صورت گیرد و دولت باید به این سمت حرکت کند.

 

 

*** اطلاع‌رسانی به موقع برای تغییر پلکان مصرف گاز صورت نگرفت

 

 

در ادامه جلسه، رمضانعلی سنگدوینی گفت:

لازم است از دولت و وزارت نفت برای عبور از زمستان سال ۱۴۰۱ و تأمین سوخت بخش حمل و نقل تشکر کنم.

 

 

وی ادامه داد:

مصرف بنزین در عید نوروز روزانه به ۱۴۲ میلیون لیتر رسید و به طور متوسط ۱۱۰ میلیون لیتر بود. در مصرف گاز هم به صورت روزانه در زمستان سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف داشتیم، در حالی که میزان تولید ۸۵۰ میلیون لیتر بود. لازم است رئیس جمهور موضوع بهینه سازی مصرف سوخت را در نظر داشته باشد.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

متأسفانه اطلاع رسانی به موقعی برای تغییر پلکان مصرف گاز در سال گذشته صورت نگرفت. قبض گاز مردم در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ هزار تومان بود و سال ۱۴۰۱، یک میلیون تومان شد و مردم از افزایش شدید قبوض گلایه دارند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه