کد خبر:297494
پ
خاندوزی
سخنگوی اقتصادی دولت:

۸ هزار و ۲۲۰ دستگاه خودروی وارداتی به متقاضیان عرضه شده است/ ۳۷۳۶ دستگاه خودرو در حال ترخیص از گمرکات است

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ۸ هزار و ۲۲۰ دستگاه خودروی وارداتی به متقاضیان عرضه شده است، از ترخیص ۳۷۳۶ دستگاه خودرو از گمرکات خبر داد.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ۸ هزار و ۲۲۰ دستگاه خودروی وارداتی به متقاضیان عرضه شده است، از ترخیص ۳۷۳۶ دستگاه خودرو از گمرکات خبر داد.

 

 

*** جزئیات واردات خودرو به کشور
 

 

به گزارش سروش، سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم هیات دولت در خصوص دلایل واردات قطره‌چکانی خودرو که باعث اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم شده است، اظهار داشت:

طی کردن مراحل تشریفات تجاری و حمل طبیعتا زمان بر است.

طبق آمار وزارت صمت تا ۷ دی ماه، از ۹۳ هزار و ۳۴۳ دستگاه خودروی ثبت سفارش شده، جمعا ۹ هزار و ۱۷۶ دستگاه خودرو وارد کشور شده است.

 

 

وی درباره تعداد خودروهای عرضه شده به متقاضیان، افزود:

از میان این تعداد خوردرو، ۳۷۳۶ دستگاه در حال ترخیص از گمرکات است.

از خودرو‌هایی که وارد کشور شده، ۸ هزار و ۲۲۰ دستگاه به متقاضیان عرضه شده است.

 

 

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین، بیان داشت:

از چهارشنبه ۱۳ دی ماه نیز بزرگترین عرضه خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو انجام شده و طی آن ۱۲ مدل انواع خودرو‌های وارداتی به متقاضیان عرضه شده است.

 

 

*** تاکنون تنها ۴ هزار و ۳۰۰ خودرو وارد کشور شده است
 

 

به گزارش سروش، با وجود اینکه حدود یک سال از زمان آزادسازی واردات خودرو می‌گذرد اما آنچنان که باید و شاید اتفاق موثری در این زمینه رخ نداده است.

بنا بود از زمان آزادسازی واردات خودرو تا پایان سال جاری ۲۰۰ هزار خودروی خارجی که غالبا اقتصادی باشد وارد کشور شود اما بر اساس آخرین داده‌های گمرک تاکنون تنها ۴ هزار و ۳۰۰ خودرو وارد کشور شده است که فاصله معنا‌داری با هدف‌گذاری واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال دارد.

با توجه به آمار گمرک، می‌توان گفت تنها ۲ درصد وعده واردات محقق شده است.

البته این موضوع را باید مدنظر داشت که آمار ارائه‌شده از سوی وزارت صمت و شخص وزیر در صحن علنی بسیار بالاتر از رقم گمرک است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه