کد خبر:292466
پ
ترامپ-بایدن
سروش گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا از نگاه نشریه هیل/ دو «خودخواه» و اطرافیان «بزدل»!

نشریه هیل در گزارشی تاکید کرد آمریکایی ها باید به این سوال پاسخ دهند که آیا می خواهند به بایدن رای دهند که در زمان انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، ۸۲ ساله خواهد بود و در صورت پیروزی در انتخابات، تا سن ۸۶ سالگی رئیس جمهور آمریکا باقی می‌ماند یا می خواهند به ترامپ رای دهند که هیچ بعید نیست در روز انتخاباتِ آمریکا در زندان باشد.

نشریه هیل در گزارشی تاکید کرد آمریکایی ها باید به این سوال پاسخ دهند که آیا می خواهند به بایدن رای دهند که در زمان انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، ۸۲ ساله خواهد بود و در صورت پیروزی در انتخابات، تا سن ۸۶ سالگی رئیس جمهور آمریکا باقی می‌ماند یا می خواهند به ترامپ رای دهند که هیچ بعید نیست در روز انتخاباتِ آمریکا در زندان باشد.

 

*** انتخابات آمریکا از نگاه نشریه هیل

 

به گزارش سروش، به نقل از منتخبین، نشریه “هیل” در گزارشی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا و گرم شدن تنور انتخاباتی در این کشور، انتخابات مذکور را که با حضور بایدن و ترامپ به عنوان دو چهره اصلی برگزار خواهد شد، نمودی عینی از خودخواهی دو سیاستمدار مذکور ارزیابی می کند. مساله ای که تا حد زیادی ناشی از این گزاره است که این دو نفر، علی رغم نتایج نظرسنجی های مختلف در آمریکا که در قالب آن ها مردم این کشور اعلام کرده اند نه بایدن و نه ترامپ را شایسته حضور مجدد در کرسی ریاست جمهوری آمریکا نمی دانند، با این حال، این دو سیاستمدار، بر حضور خود در جریان انتخابات و تحمیل‌کردن خودشان به مردم آمریکا، تاکید دارند.

 

نشریه هیل در گزارش خود می نویسد:

«احتمال کمی وجود دارد که جو بایدن و یا دونالد ترامپ در مورد فیلسوف فرانسوی “آلبر کامو” چیز زیادی بدانند، با این حال، آن ها به گونه ای رفتار می کنند که انگار کاملا وی را می شناسند. کامو فردی باهوش بود که شرایط انسان ها را به خوبی می فهمید و درک می کرد. او یک جمله عجیب دارد: “برای اینکه خوشحال و شاد باشیم، نباید چندان نگران دیگران باشیم!”

این جمله کامو، به طور مختصر وضعیت کنونی بایدن و ترامپ و رفتارها و کنش های آن ها را توصیف می کند. نه بایدن و نه ترامپ، حامی و طرفدار بزرگتر و برجسته تری از خود ندارند. یکی از این دو نفر فکر می کند که پس از فرانکلین روزولت، لایق ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است و عجیب اینکه دیگری، در مقام رئیس جمهور آمریکا برای خود در مناسبت های خاص، کارت پستال می فرستد!

اگرچه بایدن و ترامپ تقدیر و ستایش های زیادی را از خود انجام می دهند، با این حال، مردم آمریکا یکچنین حسی ندارند. اغلب آمریکایی ها نمی خواهند که هیچکدام از آن ها در جریان انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شوند با این حال، این دو نفر کاری را می کنند که خوشان دوست دارند. آن ها رای دهندگان آمریکایی را توده‌های بی اطلاعی می بینند که در نهایت به آن ها رای خواهند داد.

انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا طیف متنوعی از مسائل را دربرخواهد گرفت. تورم، مهاجرت، جرم و جنایت، و هانتر بایدن، تنها نمونه های محدودی از موضوعاتی هستند که در جریان انتخابات مذکور مورد اشاره و تحلیل قرار خواهند گرفت. با این حال، در جریان انتخابات آتی آمریکا، یک مولفه جدید نیز در دستورکار و در مرکز توجه خواهد بود: “خودخواهی”.

البته که خودخواهی لزوما پدیده تازه ای در جهان سیاست نیست، با این حال، زمانی که شمار زیادی از مردم آمریکا نه ترامپ و نه بایدن را نمی خواهند، این دو نفر نه تنها خودخواهی خود را به مردم کشورشان عرضه می‌کنند بلکه حتی پرده و سطح جدیدی از این پدیده را به افکار عمومی آمریکا و جهان ارائه می کنند. اینطور به نظر می رسد که هیچکدام از این دو نفر به این مسئله اهمیت نمی دهند که شماری از مردم کشورشان راضی به تداوم حضور آن ها در قدرت نیستند.

در این نقطه این سوال مطرح می شود: چرا آن ها به این موضوع اهمیتی نمی دهند؟ دلیل روشن است: زیرا آن‌ها خودخواه هستند. آن ها می خواهند که آنچه مایل هستند را به دست آورند و هیچ اهمیتی را برای آنچه که رای دهندگان آمریکایی می خواهند، قائل نیستند.

جالب اینکه “دیوید ایگناتیوس”، نویسنده و تحلیلگر واشنگتن‌پست که خود از حامیان بایدن است، به تازگی در مقاله ای با عنوان “رئیس جمهور بایدن نباید برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شود”، با ایده حضور مجدد بایدن در قدرت مخالفت می کند. با توجه به شهرت و نفوذ ایگناتیوس در واشنگتن، مقاله ایگناتیوس می تواند روندی را ایجاد کند که در قالب آن بسیاری از هم‌حزبی‌های بایدن در حزب دموکرات نیز اعتراف کنند که وی واقعا برای ادامه دادن فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا مناسب نیست. همان چیزی که بسیاری از آن ها در خلوت می گویند اما از گفتن آن به صورت عمومی ابا دارند. بایدن بسیار سالخورده است و باید به یک کاندیدای دیگر در حزب دموکرات اجازه دهد تا به مصاف ترامپ برود.

داده های اخیر نظرسنجی نشریه وال استریت ژورنال نشان می دهند که ۷۳ درصد از مردم آمریکا فکر می کنند که بایدن برای تصدی مجدد کرسی ریاست جمهوری آمریکا به شدت پیر است و ۶۰ درصد نیز بر این باورند که او از نظر ذهنی آماده فعالیت به مدت چهار سال دیگر نیست. نظ سنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز این نکته را در مورد ترامپ افشا کرده که ۵۳ درصد از آمریکایی های معتقدند که تحت هر شرایطی به ترامپ رای نخواهند داد. ۱۱ درصد نیز تاکید کرده اند که به احتمال زیادی به وی رای نمی دهند.

تمامی این آمارها سبب شده اند تا نشریه وال استریت ژورنال به تازگی در مقاله ای اعلام کند: “رقابت مجدد بایدن و ترامپ بر سر کرسی ریاست جمهوری آمریکا به هیچ عنوان یک رقابت جذاب و پرطرفدار را تداعی نمی‌کند. در این چهارچوب، اینطور به نظر می رسد که این رقابت را باید نوعی نبرد میان مردم انتقام جو(ترامپ) و پدرخوانده(بایدن) دانست!”

با این همه، اینطور به نظر می رسد که جدای از پدیده خودخواهی، یکی دیگر از مولفه هایی که در بحبوحه انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا بیش از بقیه خودنمایی خواهد کرد، “بزدلی” است.

هنوز هیچ عضو شجاعی در میان دموکرات ها پیدا نشده که به بایدن بگوید بهتر است قیدِ رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را بزند. بایدن همان فردی است که در حین ایراد سخنرانی خود، به خواب فرو می رود. اینطور به نظر می رسد که تنها عضو حزب دموکرات که می تواند جو بایدن را قانع کند که مجددا در انتخابات آمریکا شرکت نکند، خودِ وی است. موضوعی که البته تاکنون اتفاق نیفتاده است.

در عین حال، تاکنون هیچ عضوی از حزب جمهوری خواه نیز به اندازه کافی شجاع نبوده که به ترامپ بگوید وی شایسته کرسی ریاست جمهوری آمریکا نیست. اغلب جمهوری خواهان از ترس اینکه مبادا از سوی ترامپ و حامیان دو آتشه وی مورد غضب قرار گیرند، بزدلی پیشه کرده اند و چندان علیه او صحبت نمی کنند.

از این رو، “شجاعت”، متاع کمیابی در میان اعضای احزاب جمهوریخواه و دموکرات است.

در میان دموکرات ها این باور رایج وجود دارد که چون بایدن یک مرتبه توانسته ترامپ را شکست دهد، بار دیگر نیز این فقط اوست که می تواند یکچنین کاری را انجام دهد. در نقطه مقابل، جمهوری خواهان نیز با تمرکز بر ترامپ به دنبال شکست دادن جو بایدن هستند. به نظر می رسد که اگر ترامپ حتی با مخالفت اغلب مردم آمریکا رو به رو شود نیز باز هم از سوی حزب جمهوری خواه به عنوان نامزد اصلی این حزب در جریان انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا معرفی می شود.

دونالد ترامپ در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و در بحبوحه رقابت با هیلاری کلینتون توانست حمایت رای‌دهندگان مستقل آمریکایی را کسب کند. با این حال، همین طیف از رای دهندگان در سال ۲۰۲۰ ترامپ را رها کردند. مساله ای که تا حد زیادی ناشی از حجم گسترده ای از اقدامات عجیب و غریب و آسیب زایی بود که ترامپ در دوره چهار ساله حضور خود در قدرت انجام داده بود.

در این نقطه این سوال طرح می شود: آیا اکنون که ترامپ با سیلی از اتهامات قضایی رو به رو است، باز هم امکان دارد که رای دهندگان مستقل به او رای دهند؟ توجه داشته باشیم که وقتی رقابت در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است، جذب آرای رای دهندگان مستقل، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

هنوز زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است. از این رو، چه کسی می داند که سرنوشت این انتخابات چه خواهد شد؟ با این حال، رای دهندگان مستقل و ایالت های تعیین کننده آمریکا، با ماموریتی مهم مواجه هستند. آن ها باید به این سوال پاسخ دهند که آیا می خواهند به بایدن رای دهند که در زمان انتخابات ۸۲ ساله خواهد بود و در صورت پیروزی در انتخابات، تا سن ۸۶ سالگی رئیس جمهور آمریکا باقی می ماند یا می خواهند به فردی(ترامپ) رای دهند که هیچ بعید نیست در روز انتخابات آمریکا در زندان باشد؟ این ها همگی سوال هایی هستند که هنوز پاسخ آن ها روشن نیست.

آمریکایی ها درشرایط کنونی با یک معمای بزرگ رو به رو هستند. با این حال، این مساله، برای بایدن و ترامپ که شبیه به آلبر کامو، صرفا خود را در نظر می گیرند و به دیگران کاری ندارند، چندان مهم نیست.»

 

 

انتهای پیام///

منبع
منتخبین
ارسال دیدگاه