کد خبر:287047
پ
۴۵۳۷۰۸۸
با توافق طرف‌های درگیر؛

آتش‌بس سودان ۵ روز دیگر تمدید شد

آمریکا و عربستان سعودی از موافقت طرف‌های درگیر در سودان با تمدید پنج روزه آتش بس خبر دادند.

آمریکا و عربستان سعودی از موافقت طرف‌های درگیر در سودان با تمدید پنج روزه آتش بس خبر دادند.

 

 

*** آتش‌بس سودان ۵ روز دیگر تمدید شد

 

 

به گزارش سروش، عربستان سعودی و آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ارتش سودان و شبه نظامیان پشتیبانی سریع با تمدید ۵ روزه آتش بس در این کشور موافقت کرده‌اند.

دفتر امور آفریقای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آتش بس تمدید شده در سودان، مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور را باز نگه می‌دارد.

این دفتر اعلام کرد که با وجود عدم پایبندی به توافق امضا شده میان طرف‌های درگیر در ۲۰ مه جاری، اما آتش بس میان آنها باعث ارسال کمک‌های بشردوستانه به ۲ میلیون سودانی شده است.

خبرگزاری عربستان سعودی نیز از توافق دو طرف درگیر در سودان بر سر بررسی آتش بس طولانی مدت و خالی کردن بیمارستان‌ها از نیروهای مسلح، خبر داد.

آغاز درگیری‌ها میان عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع این کشور تاکنون، صدها کشته و یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره برجای گذاشته است.

نماینده ویژه «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان نیز روز دوشنبه اعلام کرد: ارتش با تمدید آتش بس موافق است و ما به دنبال جنگ نیستیم.

نماینده شورای حاکمیتی سودان تاکید کرد که در حال حاضر تلاش‌های مربوط به برقراری آتش بس در راستای اهداف بشردوستانه است.

این مقام سودانی افزود که راه حل نهایی بحران فعلی این کشور، پس از حل و فصل مسئله شورش در سودان از سوی دولت اتخاذ خواهد شد.

پیش از این نیز نیروهای پشتیبانی سریع سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند:

آمادگی کامل خود را جهت ادامه مذاکرات، بررسی امکان تمدید توافق آتش‌بس و پیش‌برد امور انسان‌دوستانه، اعلام می‌کنیم.

نیروهای پشتیبانی سریع سودان، نظارت بر اجرای آتش‌بس را جهت آزمودن جدیت و پایبندی طرف دیگر در خصوص تمدید توافق آتش‌بس، ادامه خواهند داد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه