کد خبر:297081
پ
۱۷۰۸۲۳۳۱۷
سروش گزارش می‌دهد:

آغاز تحقیقات کره جنوبی روی توسعه موتور جت‌های جنگنده

کره جنوبی اعلام کرد یک پروژه تحقیقات روی توسعه موتور جت‌های جنگنده را با هدف استقلال در تولید آغاز کرده است.

کره جنوبی اعلام کرد یک پروژه تحقیقات روی توسعه موتور جت‌های جنگنده را با هدف استقلال در تولید آغاز کرده است.

 

 

*** آغاز تحقیقات کره جنوبی روی توسعه موتور جت‌های جنگنده

 

 

به گزارش سروش، کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد یک پروژه تحقیقاتی برای توسعه موتور جت جنگنده را آغاز کرده است که تا اواخر دهه ۲۰۳۰ به عنوان بخشی از تلاش ها برای دستیابی به فناوری های دفاعی کلیدی داخلی به نتیجه خواهد رسید.

در اوایل سال جاری، این کشور موتورهای پیشرفته هواپیما را در میان ۳۰ فناوری دفاع استراتژیک قرار داد که به عنوان بخشی از یک برنامه ۱۵ ساله برای توسعه علم و فناوری دفاعی، روی آن سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گفته اداره برنامه اکتساب دفاعی کره جنوبی (DAPA) سئول به دنبال تکمیل توسعه یک موتور توربو فن کلاس ۱۵ هزار پوندی برای استفاده توسط یک جت جنگنده بومی تا اواسط تا اواخر دهه ۲۰۳۰ از طریق تحقیقات مفهومی است.

به گفته این اداره، تنها چند کشور مانند آمریکا و انگلیس دارای فناوری‌های لازم برای توسعه موتورهای هواپیما هستند، در حالی که کره جنوبی در حال حاضر فاقد فناوری برای طراحی و ساخت این موتورها به طور مستقل است.

اداره برنامه اکتساب دفاعی کره جنوبی گفت: انتظار می رود دامنه میدان های نبرد آینده به هوا و فضا گسترش یابد، اگر برای تامین موتورها و قطعات اصلی هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین به سازندگان خارجی تکیه کنیم، بهبود مستقل توانایی های نظامی دشوار خواهد بود.

کره جنوبی در حال حاضر در حال توسعه جت جنگنده بومی KF-۲۱ است که قرار است سال آینده وارد برنامه تولید و از سال ۲۰۲۶ به نیروی هوایی این کشور تحویل داده شود، KF-۲۱ از موتور F۴۱۴ شرکت آمریکایی جی ای آئرواسپیس (GE Aerospace) نیرو می گیرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه