کد خبر:288784
پ
۶۲۶۶۳۳۵۳
سروش گزارش می‌دهد:

آغاز رزمایش دریایی ارتش لبنان با مشارکت ۶ کشور

ارتش لبنان از آغاز رزمایش دریایی «اتحاد قاطع» (الاتحاد الحازم) در آب‌های سرزمینی این کشور با حضور شش کشور دیگر از جمله آمریکا خبر داد.

ارتش لبنان از آغاز رزمایش دریایی «اتحاد قاطع» (الاتحاد الحازم) در آب‌های سرزمینی این کشور با حضور شش کشور دیگر از جمله آمریکا خبر داد.

 

 

*** آغاز رزمایش دریایی ارتش لبنان با مشارکت ۶ کشور

 

 

به گزارش سروش، ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش دریایی «اتحاد قاطع» دوشنبه آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

طبق این بیانیه، این رزمایش در پایگاه دریایی «جونیه» با مشارکت یگان‌های دریایی از آمریکا، انگلیس، فرانسه، مصر، عراق و اردن آغاز شده است.

در بیانیه ارتش لبنان در این باره آمده است: این رزمایش توسط نیروی دریایی ارتش لبنان فرماندهی می‌شود و هدف آن ارتقای توانمندی نیروهای دریایی و واحدهای شرکت کننده در این رزمایش است.

این رزمایش همچنین با هدف هماهنگی و تبادل تجربیات در عملیات فرود، نظارت و کنترل سطح آب، غواصی، جستجو و نجات، انهدام مهمات و رهگیری و بازرسی کشتی‌ها درحال برگزاری است.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا و ارتش لبنان، تیرماه ۱۴۰۱ نیز رزمایش دو هفته‌ای مشترک خود تحت عنوان «اتحاد قاطع ۲۰۲۲» را در آب‌های سرزمینی لبنان برگزار کرده بودند.

بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ پایگاه اینترنتی «گلوبال فایر پاور» آمریکا، ارتش لبنان رتبه هفدهم جهان عرب و رتبه ۱۱۳ را در فهرست ۱۴۵ ارتش بزرگ جهان به خود اختصاص داده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه