کد خبر:291781
پ
۱۷۰۵۹۸۳۳۳
سروش گزارش می‌دهد:

آغاز رزمایش دریایی ناتو در دریای بالتیک

رزمایش دریایی ۱۴ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی با حضور آمریکا و رهبری آلمان با عنوان «سواحل شمالی ۲۳» (Northern Coasts 23) در دریای بالتیک آغاز شد.

رزمایش دریایی ۱۴ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی با حضور آمریکا و رهبری آلمان با عنوان «سواحل شمالی ۲۳» (Northern Coasts 23) در دریای بالتیک آغاز شد.

 

 

*** آغاز رزمایش دریایی ناتو در دریای بالتیک

 

 

به گزارش سروش، تارنمای روزنامه لو فیگارو هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ که تا ۲۳ سپتامبر (یکم مهر) ادامه می‌یابد را اجرای یک طرح واقع‌بینانه در چارچوب دفاع از ناتو اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در رزمایشی که امروز آغاز شد ۱۴ کشور آلمان، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، فنلاند، استونی، دانمارک، کانادا، بلژیک، لیتوانی، لتونی، هلند، لهستان و سوئد شرکت دارند.

نیروی دریایی آلمان که رهبری این رزمایش را بر عهده دارد، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۳۰ کشتی و زیردریایی، ۱۹ هواپیما و واحدهای زمینی مختلف در این رزمایش شرکت دارند.

استفان هایش (Stephan Haisch) دریابُد ناوگان در این زمینه اظهار داشت: برای نخستین بار از زمان آغاز این مانورها در سال ۲۰۰۷، افزون بر سه هزار و ۲۰۰ سرباز در یک طرح واقع‌بینانه در چارچوب دفاع از ناتو آموزش می‌بینند.

این گزارش با بیان اینکه این مانورها پیشتر با هدف دفع حملات دزدان دریایی، تروریست‌ها و قاچاقچیان یا شرکت در ماموریت‌های بین‌المللی برگزاری شده بود، یادآوری می‌کند که رزمایش امروز بیشتر در آب‌های ساحلی استونی و لتونی، از جمله در زمین‌، حریم هوایی مرتبط و همچنین بخش‌های شرقی و مرکزی دریای بالتیک انجام خواهد شد.

 

 

دریابُد هایش با بیان اینکه وی و تیمش این رزمایش را از بندر روستوک (Rostock) در شمالی شرقی آلمان هدایت می‌کنند، اعلام کرد:

این نخستین بار است که نیروی دریایی کشورمان مانورهایی به این وسعت را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کند.

نیروی دریایی آلمان یکی از اهداف برگزاری رزمایش «سواحل شمالی ۲۳» را بهینه‌سازی همکاری بین نیروهای دریایی، زمینی و هوایی درگیر در این رزمایش اعلام کرده است.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که رزمایش «سواحلی شمالی» برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ توسط آلمان کلید خورد و فرماندهی آن هر سال بین این کشور، دانمارک، سوئد و فنلاند تغییر می‌کند.

به گزارش ایرنا، رزمایش امروز ناتو در حالی آغاز شده است که سرویس مطبوعاتی ناوگان روسیه شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از کشتی‌های ناوگان مستقر در دریای بالتیک یک رزمایش را برای تمرین حمله گسترده با موشک‌های کروز کالیبر به اهداف دریایی و ساحلی برگزار کرده‌اند.

 

 

در این بیانیه آمده است:

گروه ضربتی ناوگان روسیه در دریای بالتیک متشکل از ناوچه‌های موشک انداز کوچک گراد (Grad) و ناوهای اودینتسوفو (The Odintsovo) و سوتسک (The Sovetsk) یک حمله گسترده با موشک‌های کالیبر علیه اهداف شبیه‌سازی کشتی‌های جنگی یک دشمن فرضی و تاسیسات مهم ساحلی را تمرین کردند.

بر اساس داده‌های کنترل عینی، تمام اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند.

در جریان این رزمایش علاوه بر تمرین شلیک موشک به اهداف فرضی، خدمه کشتی‌های این ناوگان به تمریناتی شامل مبارزه برای بقای کشتی‌ها، حفاظت ضد خرابکاری، تعامل و ارتباط بین کشتی‌ها و رزمایش ناوبری مشترک انجام دادند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه