کد خبر:288276
پ
۵۷۸۳۶۸۳۵
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران:

آغاز ساخت ۱۲ جایگاه سوخت کوچک در تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی ۱۲ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران خبر داد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی ۱۲ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران خبر داد.

 

 

*** ساخت جایگاه سوخت کوچک 

 

 

به گزارش سروش، سعید بیگی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در محل شهرک والفجر تهران گفت:

این جایگاه با سه پمپ و شش نازل عملیات اجرایی آن آغاز شد و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف مدت سه تا چهار ماه به بهره‌برداری برسد.

در فاز نخست ۱۲ جایگاه که امروز به صورت همزمان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود در تهران ساخته خواهد شد و حدود پنج جایگاه نیز ایرادات جزئی داشت که پس از انجام اصلاحاتی این جایگاه‌ها نیز عملیات اجرایی‌شان آغاز خواهد شد.

 

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص نحوه مالکیت پمپ‌های بنزین کوچک‌ مقیاس اظهار کرد:

تمامی این جایگاه‌ها، زمین متعلق به شهرداری است و سرمایه گذار ساخت آن را انجام می‌دهد و پس از ساخت ۹ تا ۱۱ سال بهره برداری را انجام می‌دهند و پس از آن مالکیت پمپ بنزین در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

در حال حاضر دو شرکت برای ساخت ۲۰ جایگاه سوخت کوچک مقیاس برنده مزایده شده‌اند و امیدواریم پنج جایگاه دیگر در هفته آینده برای ساخت، مجوزهای لازم را اخذ و عملیات اجرایی را آغاز کند.

این ۲۰ جایگاه از میان ۹۰ زمین معرفی شده با توجه به داشتن استانداردهای لازم و شرایط مورد نیاز انتخاب شدند و ۵۰ زمین دیگر نیز برای بررسی به وزارت نفت معرفی شده است.

 

 

*** هزینه هر یک از این جایگاه‌ها بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان 

 

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر این‌که ظرف دو سال آینده باید ۱۱۰ جایگاه سوخت کوچک مقیاس براساس تکلیفی که مصوبه شورای شهر تهران تعیین کرده ساخته شود، اضافه کرد:

برای شهرک‌های موجود در تهران به شهرداران مناطق اعلام کرده‌ایم که زمین‌های مناسب را معرفی کنند تا در سال آینده نیز ۶۰ جایگاه کوچک مقیاس از ۱۱۰ جایگاه تکلیفی ساخته شود.

هزینه هر یک از این جایگاه‌ها وابسته به متراژ زمین و کارشناس رسمی دادگستری چیزی معادل چهار تا شش میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در حال حاضر هر نازل بنزین در تهران متوسط ۹۰۰۰ لیتر فروش بنزین دارد در حالی که این میزان در اصفهان ۵۰۰۰ لیتر در روز است و این اختلاف یعنی شهروندان تهرانی بیشتر در صف انتظار برای سوخت‌گیری قرار می‌گیرند.

احداث جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس براساس مطالعات برای نیازهای هر منطقه بوده، به شکلی که مثلا منطقه ۱۲ به مقدار مورد نیاز جایگاه سوخت دارد و بیشتر مناطقی که جایگاه‌های سوخت کمتری دارند در اولویت قرار گرفته‌اند البته زمین‌های شناسایی شده نیز باید استانداردهای ۱۶ گانه را به عنوان اولویت دوم حتما داشته باشند.

امروز به صورت همزمان عملیات اجرایی ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در مناطق  ۲ ،۳ ،۴ ،۵ ، ۸، ۹، ۱۱ ،۱۵ ،۱۶ ، ۱۸ ، ۲۰ و ۲۱ آغاز می‌شود و ظرف حضور چهار ماه آینده این جایگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه