کد خبر:293844
پ
۶۲۷۷۰۸۷۰
نشریه بیلد:

آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند.

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند.

 

 

*** آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

 

 

به گزارش سروش، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که فرماندهی نیروهای ویژه ارتش آلمان (KSK) در قبرس، این کشور جزیره‌ای در شرق مدیترانه مستقر شده است و افزود که یگان نیروهای ویژه نیروی دریایی (KSM) که به شناگران رزمی هم معروف هستند، همچنین در این منطقه مستقر شده‌اند. این روزنامه گزارش داد که واحد نیروهای ویژه پلیس فدرال متخصص در نجات گروگان‌ها (GSG ۹) هم به آنجا اعزام شد.

براساس گزارش بیلد، برلین در بحبوحه تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و گروه مقاومت فلسطینی حماس مستقر در غزه، خود را برای «همه سناریوها» آماده می‌کند.

درگیری‌ها به دنبال عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت حماس و بمباران غزه به دست صهیونیست‌ها شدت گرفت. بیش از سه‌ هزار فلسطینی در این دوره به شهادت رسیده‌اند و حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین برگ از جنایت صهیونیست‌ها، بیمارستان المعمدانی در مرکز غزه هم هدف قرار گرفت که جان بیش از ۵۰۰ تن را گرفت.  

حماس همچنین تایید کرده که در جریان عملیات خود بیش از ۲۰۰ تن را به اسارت درآورده است. به گزارش بیلد، در میان اسیران «تعداد دو رقمی» شهروندان آلمانی وجود دارد. این روزنامه گفت که نیروهای ویژه می‌توانند به طور بالقوه برای رهایی آنها مورد استفاده قرار گیرند و افزود که این واحدها همچنین می‌توانند برای تخلیه شهروندان آلمانی شاغل در غزه یا حتی برای کمک به آلمانی‌ها برای خروج از لبنان در صورت گسترش درگیری میان تل‌آویو و حماس به خاک لبنان مستقر شوند.

به گزارش بیلد، تمامی تجهیزات لازم و همچنین چندین هواپیمای ترابری نظامی از جمله ایرباس اطلس A۴۰۰M و لاکهید C-۱۳۰ هرکولس هم به قبرس منتقل شدند. این رسانه آلمانی گفت که ظاهرا دولت از قبل به کمیته‌های مربوطه پارلمانی در مورد آمادگی‌های خود اطلاع داده بود.

به گزارش بیلد، برلین اعلام کرده است که «ما برای شروع سرد آماده‌ایم و برای همه گزینه‌ها آمادگی داریم.» اصطلاح «شروع سرد» در زبان ارتش آلمان به معنای وضعیت آمادگی بالاست که به واحدها اجازه می‌دهد فورا در منطقه مربوطه مستقر شوند و بدون هیچگونه تدارکات اضافی عملیاتی شوند.

در بحبوحه تنش‌ها در منطقه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرد تا «تمام قد» کنار جنایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که بابت کشتار المعمدانی و دیگر جنایات علیه ملت فلسطین به جرایم جنگی متهم است، بایستد. روز چهارشنبه موجی از اعتراضات ضد اسرائیلی بسیاری از کشورهای جهان را در منطقه و شمال آفریقا در بر گرفت. معترضان از مراکش تا ایران به خیابان‌ها آمدند تا جنایات اشغالگران اسرائیلی را محکوم کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه