کد خبر:294622
پ
۶۲۷۸۴۸۲۰
سروش گزارش می‌دهد:

آلمان نیروی نظامی به لبنان اعزام می‌کند

یک رسانه لبنانی از تصمیم کشور آلمان برای ارسال نیروی نظامی به لبنان در پی تنش در مناطق مرزی این کشور و فلسطین اشغالی پرده برداشته است.

یک رسانه لبنانی از تصمیم کشور آلمان برای ارسال نیروی نظامی به لبنان در پی تنش در مناطق مرزی این کشور و فلسطین اشغالی پرده برداشته است.

 

 

*** آلمان نیروی نظامی به لبنان اعزام می‌کند

 

 

به گزارش سروش، روزنامه الاخبار در این باره اعلام کرد: سفارت آلمان با ارسال یک درخواست رسمی مشابه دستور به وزارت امور خارجه لبنان از قصد خود برای اعزام نیروهای ارتش آلمان به لبنان خبر داده است.

الاخبار نوشت: در این درخواست آمده است که این نیروها به بهانه «جلوگیری از آسیب به اتباع آلمانی در خاک لبنان و نجات آنها از شرایط دشوار» در لبنان مستقر خواهند شد.

طبق این گزارش، سفارت برلین در بیروت صرفا به همین حد اکتفا کرده و توضیحی درباره دلایل پنهان پشت درخواست خود برای استقرار اعضای ارتش آلمان در قلمرو کشوری دیگر ارائه نکرده است و همچنین مشخص نکرده که منظور از شرایط دشوار و مضیقه اتباع آن چیست.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: سفارت آلمان همچنین در پیام خود به عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان درباره حفاظت از شهروندان آلمانی و «سایر افراد» بدون مشخص کردن هویت آنها صحبت کرده و همچنین پیشنهادی را مبنی بر حمایت از مقامات لبنانی در طول دوره خارج کردن افراد مذکور از طریق « کارکنان متخصص» ارائه کرده است.

الاخبار درباره دلایل این تصمیم عجیب آلمان به جای خارج کردن اتباع خود از این کشور نوشته است، پیام سفارت آلمان به وزیر خارجه لبنان ناقض حداقل قوانین مربوط به احترام به حاکمیت کشورهاست و در قسمت پایانی این پیام وزارت خارجه آلمان خواستار «تماس مستقیم با مقامات مربوطه» برای هماهنگ کردن هرگونه اقدام ارتش آلمان به منظور خارج کردن احتمالی اتباع خود در صورت نیاز شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه