کد خبر:298169
پ
۶۲۸۹۷۵۹۲
سروش گزارش می‌دهد:

آماده‌سازی موشک فالکون ۹ برای پرتاب فضاپیمای سیگنوس

موشک «فالکون ۹» شرکت «اسپیس‌ایکس» مراحل اصلاح را پشت سر گذاشته است تا برای پرتاب کردن فضاپیمای «سیگنوس» شرکت «نورثروپ گرومن» در روز ۳۰ ژانویه آماده شود.

موشک «فالکون ۹» شرکت «اسپیس‌ایکس» مراحل اصلاح را پشت سر گذاشته است تا برای پرتاب کردن فضاپیمای «سیگنوس» شرکت «نورثروپ گرومن» در روز ۳۰ ژانویه آماده شود.

 

 

*** آماده‌سازی موشک فالکون ۹ برای پرتاب فضاپیمای سیگنوس

 

 

به گزارش سروش، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) در حال آماده شدن برای پرتاب یک فضاپیمای «سیگنوس»(Cygnus) شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman) بر فراز موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) است که برای اولین بار در روز سه‌شنبه ۳۰ ژانویه انجام می‌شود.

به نقل از اسپیس، پرتاب ماموریت «ان‌جی-۲۰»(NG-20) در ساعت ۱۲:۰۷ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی انجام می‌شود.

این بیستمین پرواز محموله است که نورثروپ گرومن به «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) می‌فرستد اما اولین باری است که فضاپیمای باری سیگنوس این شرکت بر فراز موشک فالکون ۹ به آزمایشگاه مداری فرستاده می‌شود.

 

 

«ویلیام گرستنمایر»(William Gerstenmaier) معاون ساخت و قابلیت اطمینان پرواز اسپیس‌ایکس، در جریان تله‌کنفرانس پیش از پرواز که روز جمعه ۲۶ ژانویه برگزار شد، گفت:

ساختار پسارگیر محموله فالکون ۹ که فضاپیما را هنگام صعود بر فراز موشک احاطه کرده و از آن محافظت می‌کند، باید اصلاح شود تا دریچه‌ای را به ابعاد ۱.۵ متر در ۱.۲ متر اضافه کند. این دریچه به خدمه زمینی امکان می‌دهد که پیش از پرتاب، محموله‌هایی را شامل خوراکی‌های ویژه مانند بستنی برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی اضافه کنند.

وی افزود: اضافه شدن دریچه به تصمیم‌گیری برای به تاخیر انداختن پرتاب به مدت یک روز تا ۳۰ ژانویه کمک کرد.

دلیل این است که قسمت داخلی دریچه باید از نظر زیست‌محیطی کنترل شود زیرا هر گونه آلودگی در سخت افزار اتصال سیگنوس می‌تواند بر میزان متصل ماندن آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی تأثیر بگذارد.

گرستنمایر گفت: این اولین باری است که چنین کاری را انجام می‌دهیم. تغییرات زیادی از سوی ما صورت گرفت تا این سخت‌افزار آماده پرواز شود.

فضاپیمای سیگنوس
در جدیدترین فضاپیمای باری سیگنوس، غذاها و تجهیزات جدید برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی و مجموعه‌ای از آزمایش‌های علمی پیچیده مانند اولین جراح رباتیک که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد، وجود خواهند داشت.

«سایروس دالا»(Cyrus Dhalla) مدیر کل سیستم‌های فضایی تاکتیکی در شرکت نورثروپ گرومن گفت: سیگنوس تقریبا شش ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهد ماند و در این مدت ممکن است از آن خواسته شود تا ایستگاه فضایی بین‌المللی را به ارتفاع بهینه خود برساند. دلیل این است که ایستگاه فضایی بین‌المللی به مرور زمان به دلیل کشش اتمسفر، به آرامی به سمت زمین سقوط می‌کند.

وی افزود: زمانی که ماموریت سیگنوس در ایستگاه فضایی بین‌المللی کامل شود، این فضاپیما به همراه زباله‌ها برای دفع شدن در جو زمین حرکت می‌کند. این یکی دیگر از عملکردهای بسیار مهم سیگنوس است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش