کد خبر:297735
پ
۶۲۸۷۶۴۸۳
سروش گزارش می‌دهد:

آینه جادویی داستان سفیدبرفی در نمایشگاه فناوری

در نمایشگاه «CES ۲۰۲۴» از یک آینه هوشمند رونمایی شده است که مانند آینه جادویی این داستان، زیبایی کاربر را به او یادآوری می‌کند.

در نمایشگاه «CES ۲۰۲۴» از یک آینه هوشمند رونمایی شده است که مانند آینه جادویی این داستان، زیبایی کاربر را به او یادآوری می‌کند.

 

 

*** آینه جادویی داستان سفیدبرفی در نمایشگاه فناوری

 

 

به گزارش سروش، یک آینه هوشمند جدید که در نمایشگاه «CES ۲۰۲۴» معرفی شده است، عبارت افسانه‌ای «ای آینه، آینه روی دیوار! چه کسی از همه زیباتر است؟» را که در داستان «سفیدبرفی» خوانده‌ایم، به واقعیت تبدیل می‌کند.

به نقل از زدنت، آینه هوشمند «بی‌مایند»(BMind) ساخت شرکت فرانسوی «باراکودا»(Baracoda) از هوش مصنوعی مولد بهره می‌برد و به گفته شرکت سازنده، می‌تواند خلق‌وخوی کاربر را تعیین کند و جملات تاکیدی، تصاویر و موارد دیگر را برای بهبود آن ارائه دهد.

آینه هوشمند که پیشتر به خاطر جایزه نوآوری CES ۲۰۲۴ در رده خانه‌های هوشمند شناخته شده است، هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی را برای تحلیل احساسات هر کسی که به آن نگاه می‌کند، به کار می‌گیرد و آن را با عبارات، حرکات و صداها ترکیب می‌کند.

سپس، آینه با خلق‌وخوی کنونی کاربر سازگار می‌شود و نوردرمانی، مدیتیشن‌ و تأییدهای خود را با هدف بهبود خلق‌وخوی کاربر و مدیریت بهتر استرس او ارائه می‌دهد.

این فناوری از طریق پلتفرم «CareOS» کار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌های کاربردی خود را برای نمایش در رابط آینه متصل کنند. آینه هوشمند با مشخصاتی مانند میکروفن تشخیص صدا، دوربین وضوح بسیار بالا ۴K و فناوری تشخیص چهره به عنوان یک اقدام امنیتی برای باز کردن قفل آن ساخته شده است.

«سابرینا اورتیز»(Sabrina Ortiz) سردبیر زدنت توانست این آینه را شخصا در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ امتحان کند. آینه از اورتیز پرسید که روز او چگونه است و اورتیز برای آزمایش آینه گفت که به طرز وحشتناکی پیش می‌رود. آینه با گفتن واژه‌های تشویق‌کننده، لامپ‌ها را به رنگ آبی آرامش‌بخش درآورد و در حالی که تصویری از طبیعت را به نمایش می‌گذاشت، از اورتیز خواست تا یک جلسه مدیتیشن را آغاز کند.

اورتیز گفت: علاوه بر این، اگر شخصی جلوی آینه بگوید که احساس زیبایی نمی‌کند، آینه زیبایی او را تأیید خواهد ‌کرد.

به غیر از جنبه سلامت روان، آینه بی‌مایند دارای ویژگی‌هایی مانند ارائه راهنمایی برای مسواک زدن، تحلیل پوست و راهنمایی در مورد آن، نظارت بر دمای آب حمام و موارد دیگر است.

توجه به این نکته مهم است که هوش مصنوعی و سلامت روان می‌توانند یک ترکیب پیچیده را تشکیل دهند.

ان امر تا حدودی به دلیل پتانسیل سوگیری در الگوریتم‌های اساسی و همچنین نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی است.

باراکودا خاطرنشان کرد که پلتفرم CareOS، داده‌های سلامتی و شخصی‌ را ذخیره می‌کند و هرگز آنها را بدون درخواست و رضایت صریح کاربر در اختیار هیچ کس قرار نمی‌دهد.

آینه بی‌مایند با قیمت بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در پایان سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه