کد خبر:289798
پ
۱۷۰۵۳۲۴۴۳
سروش گزارش می‌دهد:

اتهام‌زنی انگلیس به چین درباره جاسوسی با خودروهای برقی

شماری از مقامات انگلیس در مورد ارتباط واردات خودروهای برقی از چین با جاسوسی پکن در داخل انگلیس هشدار دادند.

شماری از مقامات انگلیس در مورد ارتباط واردات خودروهای برقی از چین با جاسوسی پکن در داخل انگلیس هشدار دادند.

 

 

*** اتهام‌زنی انگلیس به چین درباره جاسوسی با خودروهای برقی

 

 

به گزارش سروش، با ظهور چین به عنوان یک قدرت جهانی در [تولید] خودروهای برقی باتری دار، پیش‌بینی می‌شود خودروهای انبوهی از این کشور به بریتانیا وارد شود و اکنون این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد پیامدهای امنیتی ایجاد کرده است.

روزنامه تلگراف به نقل از منابعی در دولت انگلیس نوشت: مقامات دولتی نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که فناوری تعبیه شده در خودروهای چینی، می‌تواند در جهت جمع‌آوری اطلاعات بسیار زیادی از جمله اطلاعات مکانی، ضبط صدا و ویدئو استفاده شود.

یک منبع از مقامات ارشد دولتی که نام او ذکر نشده به تلگراف گفت: اگر [خودروها] در کشوری مانند چین تولید شود، چقدر می‌توان مطمئن بود که وسیله‌ای در جهت جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و داده‌ها نباشد؟

وی افزود: این خودروها، محصولات پرخطری هستند. اگر آنها (چین) محصولی را ارائه کنند که بتواند کاری فراتر از جا به جایی مصرف‌کننده از نقطه A به B انجام دهد، چرا این کار را انجام ندهند؟

بر اساس این گزارش، این نگرانی‌ها به دلیل اینکه شرکت‌های خودروسازی انگلیسی در آستانه‌ی ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سال ۲۰۲۳ هستند و همچنین نفوذ سریع خودروهای ساخت چین بر بازار بریتانیا به دلیل مهارتش در تولید خودروهای برقی ارزان قیمت، تشدید شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه